چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3125
منتشر شده در پنج شنبه, 24 تیر 1395 11:06
تعداد دیدگاه: 0
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان:

امام جمعه اصفهان شهدا را به لحاظ حیات انسانی که نقش هدایت شده و هدایتگری انسان است، زنده و حی خواند و گفت: بر اساس تاکید قرآن هرگز تصور نکنید که شهدا مرده اند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد شامگاه گذشته در نشست خبری کنگره شهدای طلبه و روحانی گفت: انسان دارای سه نوع حیات است که حیات نباتی و حیوانی در همه آن ها مشترک می باشد، اما رسیدن به حیات انسانی ویژگی خاصی است که هرکسی نمی تواند به این مقام برسد.
وی اظهار کرد: حیات انسانی نوعی از حیات بشری است که در آن انسان هدایت شده و برای دیگران نیز نقش هدایت شونده دارد و این حیات هرگز میرا نیست.
رئیس کنگره شهدای طلبه و روحانی با شاهد گرفتن سوره "والعصر" درباره این ادعا، تصریح کرد: امروز امام حسین(ع) بیشتر از یک انسان که حیات نباتی و حیوانی دارد می تواند نقش هدایتگری داشته باشد و شهدا نیز اینچنین هستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خاطرنشان ساخت: امروز دشمن به خوبی دریافته که تا وقتی این روحیه در ایرانیان وجود دارد، هرگز به توفیقی دست نمی یابد، لذا این روحیه را نشانه گرفته است که با یادآوری خصلت شهدا و روحیه ایثاری که در آن ها وجود داشت، می توانیم بر این توطئه دشمنان فائق بیاییم.
طباطبائی نژاد اضافه کرد: این تصور که شهدا به ما نیاز دارند یک تصور غلط و اشتباه است و ما هستیم که به آن ها نیاز داریم و باید از این حیات انسانی نهایت استفاده را ببریم، لذا برگزاری چنین کنگره هایی استعانت از مقام شامخ شهدا برای هدایت جامعه است.
وی همچنین افزود: در مکتب شیعه روحانیون وقتی یک موضوعی را می گویند خودشان هم اجرا می کنند و این در حالی است که در دیگر مسالک وقتی پای جان در میان است، روحانیون آن مسالک پا پس می کشند.
طباطبائی نژاد گفت: در سال های جنگ تحمیلی اصفهان حدود 3 هزار روحانی داشت و این در حالی است که 558 نفر از این عزیزان به شهادت رسیدند و در نوع خود به نسبت جمعیت آمار بسیار بالایی است.
امام جمعه اصفهان با بیان این موضوع که فراموشی یاد شهدا باعث ضرر و خسران جامعه می شود، تاکید کرد: نباید بگذاریم شهدا فراموش شوند، چرا که اگر شهدا و ایثارگران در جامعه فراموش شوند شک نکنید که خودمان نیز در آینده فراموش خواهیم شد.
وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم خاطرنشان ساخت: شهدای مدافع حرم ثابت کردند که روحیه شهادت طلبی در جوانان و نسل هایی که اصلا زمان جنگ تحمیلی به دنیا نیامده بودند، موج می زند.
امام جمعه اصفهان حضور جوانان و اشتیاق آن ها برای حضور در جبهه های حق علیه کفر و نفاق را شاهد این موضوع دانست و تصریح کرد: چندی پیش جوانی 22 ساله که اصلا زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق به دنیا نیامده بود را دیدم که با روحیه ای بالا راهی میدان های نبرد شد و عاشقانه به شوق شهادت با دشمنان خدا و دین خدا جنگید تا شهید شد.
طباطبائی نژاد با تاکید بر برگزاری کنگره هایی با نام شهدا خاطرنشان ساخت: طی چند سال گذشته این کنگره با شکوه خوبی برگزار شد و امیدوارم امسال نیز مانند گذشته این کنگره به خوبی برگزار گردد.
بنا براین گزارش، قرار است کنگره شهدای طلبه و روحانی در تاریخ 9مرداد ماه مصادف با 25 شوال به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) از ساعت 8 تا 10 صبح در مدرسه چهارباغ اصفهان برگزار گردد گه بر اساس برنامه ریزی های قبلی تشییع تعدادی از شهدای تفحص شده جنگ تحمیلی نیز در این مراسم صورت می پذیرد.

نوشتن دیدگاه