جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2889
منتشر شده در شنبه, 15 خرداد 1395 11:12
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان در یادواره امام راحل(ره) و شهدای محله پزوه:

شهردار اصفهان قیام 15 خرداد و سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی را برگرفته از نگاه والای آزادی خواهی امام خمینی(ره) و ظلم ستیزی ایشان دانست.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، مهدی جمالی نژاد شب گذشته در حاشیه یادواره امام راحل(ره) و 88 شهید محله پزوه گفت: آزادی و آزادی خواهی موهبتی است که خداوند به ملت های بزرگ اعطا می کند و این آزادگی امروز توانسته قدرت سخت و نرم ایران را به طور همزمان به رخ جهانیان بکشد.
وی ادامه داد: مشی و شیوه شهدا و امام شهدا همواره باید به عنوان فانوس های همیشه روشن راه مدیران به حرکت آن ها روشنی ببخشد و باعث شود تا این مسیر پر خطر را با اطمینان بیشتری طی کنند.
جمالی نژاد بیان کرد: امام خمینی(ره) وقتی در سال 42 رسما انقلابی به وسعت انقلاب اسلامی را آغاز کرد، با توکل به خدا به خوبی از ادامه و نتیجه آن خبر داشت، چرا که ایشان با خدا وند معامله کرده بود و وعده الهی بر این است که هر فردی با خدا معامله کند، پیروز خواهد بود.
شهردار اصفهان افزود: در دوران 8 سال دفاع مقدس نیز جوانان بسیاری وقتی فرمان امام امت مبنی بر لزوم دفاع از مرزهای میهن را شنیدند به سمت جبهه های حق علیه باطل شتافتند و با گذشتن از جان و مال خود، افتخاری را آفریدند که برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.
وی تصریح کرد: ولی شناسی از خصوصیات بارز شهدا و ایثارگران آن دوران بود که نگذاشتند حرف امامشان روی زمین بماند و امروز نیز جوانانی که در سوریه به دفاع از حرم پرداخته اند، قدر و منزلت ولی فقیه خود را به خوبی می دانند.
جمالی نژاد راه شهدای مدافع حرم را امتداد مسیر شهدای اسلام دانست و خاطرنشان ساخت: این شهدا از مظلومیت خاصی برخوردارند که باید این حماسه و ایثار و مظلومیت ثبت گردد تا نسل های آینده بدانند مردان بزرگی در این دوران بودند که برای جلوگیری از دست اندازی دشمنان به شهرهایشان، مردانه در کیلومترها آنسو تر از مرزهای جغرافیایی کشور جنگیدند.
مدافعان حرم پشت اسرائیل را لرزانده اند
سردار مجتبی شیروانیان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران ریشه در اعتقادات آن ها دارد و این اعتقادات است که جلوی زیاده خواهی های دشمن را گرفته است.
پدرشهید مدافع حرم، ابوالفضل شیروانیان، اظهار کرد: کارشناسان بزرگ نظامی دنیا در این مانده اند که چطور هنوز پس از گذشت حدود 4 دهه از انقلاب اسلامی ایران، وقتی رهبر امت آنان را برای دفاع از ارزش ها فرا می خواند، آن ها اینگونه سر از پا نمی شناسند و برای شهادت به جبهه های حق علیه باطل می روند.
شیروانیان ادامه داد: شهدای مدافع حرم این روزها پشت دشمنان به ویژه رژیم نامشروع صهیونیستی را لرزانده اند و مانند سدی استوار مقابل جنایات داعش جنایتکار که مورد حمایت صهیونیست ها و آمریکا و غرب هستند، ایستاده اند.
در این مراسم که با استقبال زیاد شهروندان اصفهانی مواجه شد، رزمنده دوران دفاع مقدس، محمد احمدیان به نقل خاطره از دوران دفاع مقدس پرداخت و در ادامه نیز از محسن دایعلی، برادر شهیدان حمیدرضا و محمود، رزمنده دوران دفاع مقدس و مدافع حرم که به تازگی در سوریه به درجه رفیع جانبازی نائل آمده است، تجلیل شد.

نوشتن دیدگاه