کد خبر: 21630
منتشر شده در سه شنبه, 27 ارديبهشت 1401 18:20
تعداد دیدگاه: 0
خزعلی:

همایش ایران جوان، نخستین آئین تجلیل از مؤثران عرصه جمعیت امروز، 27 اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، نخستین آئین تجلیل از فعالان عرصه جمعیت امروز، 27 اردیبهشت ماه در محل تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، دکتر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور طی سخنانی اظهار کرد: ما حمایت کنندگان از فعالان عرصه جمعیت که در راه شادابی ایران اسلامی تلاش کردند و با تمام وجود وارد این مسیر شدند، هستیم.

دکتر خزعلی افزود: فعالان مردمی عرصه جمعیت کنشگران حقیقی هستند و باید بر دو نکته تأکید کنند. اول آنکه بتوانیم سبک زندگی را آن گونه که شایسته ایران اسلامی است ترویج کنیم.

دکتر خزعلی تصریح کرد: در این سبک پرهیز از فرد گرایی ، فرهنگ برای دیگری زندگی کردن، برای دیگری از مصالح خود گذر کردن و ... در جامعه رشد می کند، و به تبع آن میزان ازدواج در جامعه افزایش پیدا میکند و فرزندآوری نیز در جامعه به ارزش تبدیل و جمعیت کشور از خطر حفظ میشود.

وی نکته دوم که باید در جامعه نهادینه شود را نوع رفتار زن و شوهر و مادر و پدر دانست و اظهار کرد: این مسئله هم برای پایداری خانواده و هم حفظ هویت جمعیت مهم است.
یکی از برنامه های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارائه مشاوره چهار سال اول زندگی برای زوجین است. امیدوارم تمامی مؤثران جمعیت بر این مسئله متمرکز شوند. هر چه ازدواجهای پایدار داشته باشیم و از طلاق جلوگیری کنیم، شاهد افزایش جمعیت و پیشگیری از بحران جمعیتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دولت حتما از مؤثران عرصه جمعیت حمایت خواهد کرد و ریل گذاری لازم در این زمینه را انجام می دهد، گفت: امیدوارم با همکاری تمامی نهادهای تأثیرگذار در این زمینه شاهد جهش سرمایه های کشور و پایدار ی خانواده ها باشیم که یکی از ثمرات آن جامعه ای جوان و شاداب است./ معاونت امور زنان و خانواده

انتهای پیام