پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2074
منتشر شده در دوشنبه, 05 مرداد 1394 19:59
تعداد دیدگاه: 0
جانشین سپاه صاحب الزمان(عج):

جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) جنایات داعش در منطقه را شبیه به جنایات منافقان در ابتدای انقلاب اسلامی دانست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، شناساندن زوایای پیدا و پنهان مناطق عملیاتی در دوران دفاع مقدس یکی از راهبردهای تاکتیکی نظام مقدس جمهوری اسلامی است تا از این طریق شهروندان به موضوع ایثار و...


جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) جنایات داعش در منطقه را شبیه به جنایات منافقان در ابتدای انقلاب اسلامی دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، شناساندن زوایای پیدا و پنهان مناطق عملیاتی در دوران دفاع مقدس یکی از راهبردهای تاکتیکی نظام مقدس جمهوری اسلامی است تا از این طریق شهروندان به موضوع ایثار و شهادت به عنوان یک سرمایه اجتماعی نگاه کرده و این سرمایه را حفظ نمایند.
از این رو حفظ ظاهر مناطق عملیاتی غرب و جنوب در استان های ایلام و خوزستان به شکل مناطق جنگی در دستور کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و از سوی دیگر اردوهای راهیان نور برای عموم مردم و اقشار مختلف به عنوان زائران مناطق عملیاتی که روزی رزمگاه جوانان مرز و بوم ایران برای دفاع از کیان و وطنشان بود ، به صورت منظم اجرایی شد.
در این آوردگاه تبلیغی ، دشمن نیز این حرکت سنجیده را هدف قرار داد و به بهانه های واهی از جمله گرمی هوا و نبود امنیت و بهداشت، تا بزرگ نمایی یک تصادف جاده ای سعی در منصرف کردن مردم از بازدید این مناطق نمود.
اما به رغم تمام تلاش های دشمن، روز به روز استقبال از اردوهای راهیان نور بیشتر شد تا این که در فصول سرد سال که هوا در مناطق عملیاتی جنوب معتدل تر از همیشه بود، ظرفیت استقرار و اسکان زائران آن مناطق به حداکثر خود می رسید و با این همه باز هم جا برای زائران کم می آمد تا جائی که بعضا به ویژه در ایام نوروز اقداماتی چون سهمیه بندی در حضور ، نوبتی کردن کاروان ها و ... در دستور کار دست اندرکاران این امر قرار می گرفت که تعداد بیشتری با خدمات بهتری بتوانند رزمگاه سالیان نه چندان دور گذشته را به تماشا بنشینند و با ارزش های معنوی و اجتماعی جوانان این مرز و بوم آشنا شوند.

shomalegharb1


حالا بعد از گذشت نزدیک به سه دهه از پایان جنگ تحمیلی علیه ایران، نه تنها محور های غرب و جنوب، که محور شمالغرب که اتفاقا شرایط اقلیمی و استراتژیکی متفاوتی نسبت به آن دو محور یاد شده دارد، مورد توجه و استقبال زائران شهادت گاه شهدای دفاع مقدس واقع شده است.
منطقه ای با پوشش جنگلی که عملیات های زیادی از جمله والفجر 2 ،والفجر4، نصر2 ، نصر4،نصر7 ،کربلای2 ،کربلای10،مرصاد،آزاد سازی حلبچه و ... را غیر از عملیات های نامنظم شهری و آزاد سازی محورهای مواصلاتی و شهرهای کوچک و بزرگ به خود دید، حالا قدمگاه زائرانی شده که قرار است پاسدار حریم رشادت ،شهامت و شهادت باشند.
سردار مجتبی فداء، جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان در این زمینه گفت:از هفتم مرداد ماه تا 20 شهریور ماه سال جاری حدود 14 هزار نفر سهمیه برای حضور علاقمندان اصفهانی در این مناطق تعریف شده که زائران با نام نویسی می توانند از این مناطق دیدن کنند.
وی اظهار کرد: علاقمندان می توانند به صورت خانوادگی با استقرار در استان های آذربایجان غربی و کردستان، از مناطق جنگی قروه،بیجار،دیوان دره،سقز،بوکان ، میاندوآب،مهاباد،پیرانشهر،بانه و سردشت بازدید نمایند.
فداء تصریح کرد: یادمان شهدای عملیات والفجر 2،یادمان شهیدان کاظمی و گنجی زاده که در آزاد سازی جاده پیرانشهر – سردشت به فیض شهادت نائل آمدند،یادمان شهدای شیمیایی شهرستان سردشت، یادمان شهید مصطفی طیاره و یادمان شهیدان زن الدین از جمله یادمان هایی است که زائران مناطق عملیاتی شمالغرب از آن بازدید به عمل می آورند.

  • تفاوت نبرد در مناطق شمالغرب کشور

بسیاری از کارشناسان جنگی استعداد اقلیمی و جغرافیایی مناطق شمالغرب کشور را یک استعدادویژه ارزیابی کرده و همین استعداد را زمینه تفاوت نوع جنگ در غرب و جنوب با شمالغرب بیان کرده اند.
مشخص بودن دشمن همراه با سلاح و ادوات جنگی آن در محورهای جنوب و غرب کشور و همچنین رویارویی نیروهای نظامی دو کشور با یکدیگر از جمله مهمترین تفاوت های این دو منطقه جنگی با یکدیگر است، چرا که دشمن هرچند از کشور های متعدد ، اما در ظاهر و قالب رژیم بعثی عراق در منطقه شمالغرب تنها 15 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اقدام به تحرکات شیطنت آمیز همراه با جذب نیرو نمود و با کشیدن نبرد به روستا ها و شهرهای مختلف مرزی کشور، توانست حدود 6 ماه از اسفند 57 تا تابستان سال 58 به طور کامل کردستان را در اختیار بگیرد.
همزمان با این موضوع تحرکات گروهک های مخرب داخلی از جمله چپ گراها، هیئت حسن نیت متشکل از اعضای دولت موقت و فشار برخی از سیاسیون باعث شده بود تا شرایط برای اداره کشور سخت و فجایع ضد انقلاب در مرزها بیشتر گردد.
به طوری که با دستور هیئت حسن نیت نیروهای ارتش منطقه را ترک و اعضای گروهک ها توانستند با یورش به روستاها بسیاری از پاسداران را سربریده یا زنده زنده آتش بزنند، مردم عادی و بی گناه را که از عضویت در گروه آنان سر باز می زدند اعدام کنند و حتی در جنایاتی فجیع پدر را مقابل پسر و یا پسر را مقابل پدر به شهادت برسانند.
با افزایش این اقدامات جنایتکارانه ، امام خمینی(ره) در تاریخ 28 مرداد ماه سال 58 فرمان مقابله با ضد انقلاب و آزاد سازی کردستان را صادر که پیرو این فرمان رزمندگان به این مناطق اعزام شدند.
رزمندگان اصفهان نیز دوشادوش دیگر رزمندگان ایران با حضور در کردستان توانستند در آزاد سازی شهرهای سنندج ، دیوان دره ، سقز،مریوان ،مهاباد، بانه و پیرانشهر نقش بسزایی ایفا کنند که نتیجه آن تقدیم 5 هزار و 600 شهید از جمله شهیدان آقا بابایی ، روح الامین،افیونی ، اکبری ، ابراهیمی ، عارفیان،جمدی ، گنجی زاده و... به انقلاب اسلامی بود.

shomalegharb2


جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) که درآن روزها همراه با سردار سرلشکر رحیم صفوی در این مناطق حضوری فعال داشته است، گفت: در آن روزها بسیجیان و پاسدارهای انقلاب اسلامی با هدف مردم یاری ، برقراری امنیت، ایجاد سهولت تردد،ایجاد زمینه استقرار دستگاه های مختلف از جمله بهداشتی ، آموزشی و... در کردستان حاضر شدند و نبرد جانانه ای با ضد انقلاب کردند به طوری که از همان روزهای ابتدایی انقلاب تلاش برای شناساندن گروهک های ضد انقلاب و ضد اسلام به مردم در دستورکار گرفت.
فداء با تاکید بر این که جنایات داعش این روزها انسان را به یاد جنایات منافقان ابتدای انقلاب می اندازد،خاطرنشان کرد: ثمره این اقدامات و توجه به مردم باعث شد تا خیلی زود مردم آن منطقه بدون توجه به نوع مذهبشان،خط خودشان را از ضد انقلاب جدا کرده و در صف مبارزان با آنان قرار گیرند.
وی افزود:مردم شمالغرب کشور اعم از سنی و شیعه با جبهه گیری مقابل ضد انقلاب و اهدای شهدای زیادی به نظام و انقلاب توانستند نام خود را به عنوان حامیان غیور ایران اسلامی ثبت کنند و امروز در بین تمام کشورهای کرد نشین منطقه ، ایران از ثبات و امنیت قابل توجهی برخوردار است.

shomalegharb3

 

  • ظرفیت ها تکمیل شده است

حالا با این که اولین سال حضور گسترده مردم در این مناطق را تجربه می کنیم، تمام 14 هزار نفر ظرفیت حضور مردمی استان اصفهان در مناطق عملیاتی شمالغرب پر شده و دیگر جایی برای ثبت نام نمانده است.
سروان میثم رضوان پور، دبیر ستاد راهیان نور سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به این موضوع گفت:تمام امکانات لازم را که برای ارایه یک اردوی با کیفیت لازم بود به این مناطق ارسال کرده ایم و قرار است طی این مدت 20 دوره اعزام صورت پذیرد که هر دوره 2 روز در منطقه مستقر خواهد شد.
وی اظهار کرد:حضور راویان توانمند، استقرار یک روحانی آموزش دیده در هر دستگاه اتوبوس، عقد قراردار با شرکت های معتبر حمل و نقل و استفاده از رانندگان مجرب از جمله اقداماتی است که برای ایجاد سهولت در تردد و بالا بردن کیفیت سفر در نظر گرفته شده است.
دبیر ستاد راهیان نور سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان همچنان افزود:اعزام نخبگان اقشار از جمله هنرمندان ، اصحاب رسانه ،مداحان ، مهندسان کشاورزی و... جزو برنامه های اصلی این ستاد بوده و تلاش داریم با حضور نخبگان در این مناطق، فرهنگ شهادت و شهامت را ترویج دهیم.
بنا بر این گزارش، ضد انقلاب در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در مناطق شمالغرب کشور، اقدام به عضو گیری و تحرکات خرابکارانه در این مناطق نمود که ابتدا با مقاومت مردم و پس از آن باحضور پاسداران انقلاب اسلامی مواجه و در تمام این اقدامات شکست های سنگینی متحمل شد.

-------------------

گزارش از رضا صالحی پژوه

-------------------

نوشتن دیدگاه