چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1723
منتشر شده در شنبه, 23 اسفند 1393 08:02
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان:

همراز: مدیرکل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان امنیت امروز در ایران را مرهون رشادت دیروز شهدا، ایثارگران و جانبازان خواند. حسین نافیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: تاسیس بنیاد شهید ریشه در تفکر امام راحل...



همراز: مدیرکل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان امنیت امروز در ایران را مرهون رشادت دیروز شهدا، ایثارگران و جانبازان خواند.

 حسین نافیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: تاسیس بنیاد شهید ریشه در تفکر امام راحل مبتنی بر دفاع از اسلام، انقلاب و قرآن دارد.

وی بیان کرد: اندیشه بلند امام نشأت‌ گرفته از تفکر عاشورایی بود که بر مبارزه با کفر و ستم و استکبار تاکید می‌کرد.

مدیرکل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تصریح کرد: شهید و شهادت از با مفهوم‌ترین و مقدس‌ترین مضمون‌های الهی است. همان گونه که خداوند در قرآن بیش از 56 آیه به طور مستقیم به واژه شهید اشاره کرد.

وی افزود: شهید با عشق، علاقه و بصیرت راه خود را که همانا نثار جان در راه خدا است انتخاب کردند و به سمت معبود خود حرکت می‌کنند.

نافیان تشریح کرد: فضیلت شهید از آن بابت است که با انتخاب آگاهانه مسیر ایثار جان خود را در راه خدا انتخاب می‌کند، شهدا مجموعه‌ای از اسطوره‌ها، جان‌فشانی‌ها و ایثارهایی هستند که نهال انقلاب را آبیاری نموده و موجبات شکست دشمنان اسلام و انقلاب را فراهم کردند.

وی در ادامه اشاره‌ای به تعبیرات و توصیفات امام راحل و رهبر معظم انقلاب پیرامون شهید و شهادت کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز به فضل شهادت و برکت خون شهدا ملت ایران ملتی سربلند و آبرومند است.

مدیرکل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خاطر نشان کرد: شرایط کنونی نظام جمهوری اسلامی و ضرورت توجه به بحث مهم امنیت ملی ترویج و انتقال فرهنگ شهادت و شهامت را گوشزد می‌کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت مؤلفه اصلی امنیت و اقتدار نظام است گفت: زمانی که سخن از تهدید ارزش‌های انسانی و اسلامی مطرح می‌شود ملت عظیم ایران با تکیه بر فرهنگ شهادت توطئه‌ها را خنثی می‌کند و عزت را به نظام بازمی‌گرداند.

نافیان تأکید کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه تفکر و فرهنگ شهادت و شهید در تمامی معادلات سیاسی و اجتماعی جهان حضوری فعالانه و تاثیرگذار دارد.

وی با اشاره به نقش برجسته استان اصفهان در 8 سال دفاع مقدس یادآور شد: تقدیم کردن بیش از 23 هزار شهید و داشتن 10 درصد جمعیت ایثارگران کشور، 550 طلبه شهید، 5 هزار و 500 دانش‌آموز شهید، بیش از 6 هزار شهید کارگر که خط مقدم جبهه را بر خط تولید ترجیح دادند و همچنین بالغ بر 190 شهید هنرمند همگی حاکی از آن است که اصفهان در عرصه دفاع از اسلام و انقلاب پیشتاز بوده است.

مدیرکل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در ادامه استفاده از تولیدات رسانه‌ای و تصویری، انیمیشن‌سازی، بهره‌مندی از فضای مجازی و سایبری و نشر کتاب‌ها و تولیدات مستندات و فیلم‌های سینمایی فاخر را از جمله راهکارهای مناسب به منظور ترویج و انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان جامعه دانست.

این مسئول در پایان به اقدامات مؤثر و مهم دولت یازدهم در یک سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: ابلاغ قانون جامع ایثارگری در سال گذشته، پرداخت معوقات جامعه عزتمند ایثارگران تا پایان سال 90 و بهسازی و ساماندهی گلزارهای شهدا در کشور از جمله این اقدامات بوده است.

 

منبع: فارس

نوشتن دیدگاه