جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7509
منتشر شده در یکشنبه, 23 تیر 1398 17:03
تعداد دیدگاه: 0
توسعه-گردشگری-داخلی-باعث-رونق-ورود-quot-گردشگری-خارجی-quot-می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ ولی‌ تیموری در نشست تخصصی «گردشگری محور تعامل...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ ولی‌ تیموری در نشست تخصصی «گردشگری محور تعامل سازنده با جهان» که پیش از ظهر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد اظهار کرد: گردشگری یک صنعت انسان محور و اخلاق محور است.

وی با بیان اینکه اگر گردشگری در این دو محور خلاصه شود زمینه تعامل سازنده با جهان فراهم می شود، تصریح کرد: صنعت گردشگری امروزه به یکی از پیشرانهای اقتصاد در دنیا تبدیل شده است و در سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون گردشگر بین المللی در سطح دنیا به ثبت رسیده است؛ این رقم برای دو سال آینده پیش بینی شده بود و فراتر از تصورها، این نتیجه کسب شد.

 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه صنعت گردشگری در دنیا با محور اخلاق مدیریت می شود، تاکید کرد: گردشگران قبل از حرکت به قوانین، مقررات، عرف و هنجارهای مقصد توجه می‌کنند و این به عنوان اصلی پذیرفته در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری در داخل کشور نیز باید محور تعامل سازنده باشد از این رو با رونق و توسعه گردشگری در داخل کشور انسجام هویت ایرانی و شکلگیری برند در گردشگری را خواهیم داشت که افزایش گردشگر خارجی را به دنبال دارد و باید تمهیدات لازم برای گردشگران خارجی در نظر گرفته شود تا منجر به محور تعامل سازنده با جهان شود.

تیموری افزود: عمده گردشگران خارجی که به ایران می‌آیند، با یک تصور غیرواقعی وار کشور می‌شوند که در کشورش برای او ساخته شده است اما بعد از تعامل با مردم به ایران، به کشور خود بر‌می‌گردد و این تفاوت را به آنها می‌گوید.

وی اضافه کرد: در گردشگری، آنچه مورد اختلاف است، به عنوان جاذبه مطرح می‌شود و فرهنگ نیز به عنوان یک جاذبه گردشگری، می‌تواند محور تعامل باشد.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه