کد خبر: 7435
منتشر شده در چهارشنبه, 19 تیر 1398 23:46
تعداد دیدگاه: 0
اختصاص-۵۰۰میلیارد-ریال-برای-تکمیل-پروژه-های-دستگاه-قضایی-درمرکزی

اراک- رئیس قوه قضائیه از اختصاص ۵۰۰میلیارد ریال بودجه از محل اعتبارات این قوه به منظور تکمیل پروژه...

اراک- رئیس قوه قضائیه از اختصاص ۵۰۰میلیارد ریال بودجه از محل اعتبارات این قوه به منظور تکمیل پروژه های دستگاه قضایی در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در پایان سفر خود به استان مرکزی در نشست با خبرنگاران در اراک اظهار داشت: در سفر امروز به استان مرکزی توفیقی فراهم شد تا به زیارت قبور مطهر شهدا که الهام بخش مردم و مسئولان هستند برویم و پس از آن نشستی نیز با نمایندگان کارگری استان و مدیران واحدهای صنعتی دچار مشکل برگزار شد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: نمایندگان کارگری و صاحبان شرکت ها در حوزه های مختلف از جمله خصوصی سازی و نوع واگذاری و… گلایه های فراوانی داشتند و به این واسطه در جریان جزئیات مشکلات این شرکت ها قرار گرفتیم.

وی بیان کرد: تصمیم گرفته شد تا پیگیری هایی در رابطه با حل مشکلات این شرکت ها انجام شود و آنچه که در این زمینه مرتبط با دستگاه قضائی باشد، آن را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس قوه قضائیه خاطر نشان کرد: همچنین در این نشست‌ها بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه به منظور گسترش کارهای پژوهشی و علمی تاکید شد و در ارتباط با حوزه های علمیه نیز دستگاه قضایی تعامل مداوم را به عنوان ضرورت در دستور کار دارد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: در حال حاضر لازمه دستگاه قضایی کادرسازی است و در راستای تامین کادر لازم دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه نقش مهمی دارند و از این جهت بایستی تعامل بیشتری با این مراکز برقرار شود.

وی افزود: استماع سخنان همکاران اداری و قضایی در استان مرکزی از دیگر برنامه های روز جاری بود و در نشست شورای اداری استان مرکزی نیز، کارآفرینان و سرمایه گذاران به بیان دیدگاه های مختلفی پرداختند و مسائل مربوطه به حوزه تولید استان عنوان شد که برخی از این مشکلات در سطح کلان باید رفع شوند و در مرکز این مهم را دنبال خواهیم کرد و بخشی نیز استانی است که توسط دستگاه قضایی استان می تواند پیگیری و رفع شود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: عملکرد دستگاه قضایی در شهرستان های استان طی دو روز اخیر مورد بررسی قرار گرفته و مبالغی مقرر شد از بودجه استان و مبالغی از مرکز برای دستگاه قضایی استان مرکزی اختصاص یابد.

وی ابراز داشت: در این رابطه مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از بودجه قوه قضائیه برای شهرستان های استان با توجه به مشکلات و کمبودهایی بسیاری که داریم، به منظور احداث ساختمان های اداری و تکمیل برخی از پروژه های نیمه تمام دستگاه قضایی اختصاص می یابد تا بتوان فضای مناسبی را برای ادارات و همکاران قضایی در شهرستان ها فراهم کرد.