پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6538
منتشر شده در چهارشنبه, 01 خرداد 1398 12:29
تعداد دیدگاه: 0

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: باید برگزاری مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قران کریم در شهر اصفهان به یکی از بزرگترین، فاخرترین اثر فرهنگی در کشور و استان تبدیل شود.


به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در دیدار با آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان پیرامون برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: امسال زینب امین پور از شهرستان آران و بیدگل در بخش دانش آموزی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت کرد که موفق به کسب رتبه برتر در این دوره از مسابقات شد که این امر به برکت برگزاری مراسم جزء خوانی است که همه ساله در ماه مبارک رمضان در جوار حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی(ع) برگزار می شود.
وی ادامه داد: در سال های اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه توانسته است در راستای تربیت حافظان قرآن کریم به خوبی و شایستگی هرچه تمامتر سکان دار طرح ملی تربیت حافظان قران کریم در سراسر کشور باشد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به نقش و تاثیر برگزاری مسابقات قرآن کریم در تربیت و ترویج فرهنگ قران کریم اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا تاکنون چهل و یک دوره مسابقه سراسری قرآن کریم از مرحله شهرستانی تا مرحله کشوری برگزار شده است و این مسابقات باعث تربیت حافظان و قاریان زیادی در کشور شده است و امسال نیز امسال استان اصفهان توفیق آن را پیدا کرده است تا میزبان مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قران کریم باشد.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی ادامه داد: امسال 600 نفر از نخبگان قرانی از سراسر کشور برای کسب رتبه های برتر در 15 رشته مختلف حفظ، قرائت، دعاخوانی، همخوانی و... در اصفهان حضور پیدا می کنند.
وی در ادامه به سطح بالای کیفی این رویداد بزرگ قرانی اشاره کرد و گفت: پخش مستقیم این مسابقات از شبکه های مختلف صدا و سیما حضور اصحاب رسانه، حضور داوران کشوری و بین المللی، حضور مقام ها و مسئولان کشوری و لشکری و... باعث شده است تا برگزاری این دوره از مسابقات دارای سطح کیفی بسیار بالایی باشد و امیدوارم که کلیه ارگان ها و ادارات در راستای برگزاری این دوره از مسابقات همکاری و مشارکت نمایند زیرا که هزینه های برگزاری این رویداد بزرگ قران کریم بسیار هزینه زیادی نیاز دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در نظر دارد تا برگزاری این مسابقات قران کریم در شهر اصفهان یکی از بزرگترین، فاخرترین اثر فرهنگی در کشور و استان تبدیل شود تا برگزاری این مسابقات برکات زیادی را نیز به همراه داشته باشد.
انتهای پیام/

 

نوشتن دیدگاه