شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6340
منتشر شده در یکشنبه, 22 ارديبهشت 1398 18:42
تعداد دیدگاه: 0
تعیین-تکلیف-طرح‌های-جمعیت-و-تعالی-خانواده-و-مرمت-و-بازسازی-ابنیه-تاریخی-در-کمیسیون-فرهنگی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از تعیین تکلیف دو طرح جمعیت و تعالی خانواده و مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل از لیسنا ؛سیده فاطمه ذوالقدر داز نهایی شدن مواد باقی مانده از طرح جمعیت و تعالی خانواده سخن گفت و افزود: بر اساس مصوبه بعد از ظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی، مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است از جمله حوزه‌های علمیه خواهران مکلفند در محل خدمت کارکنان خود یا نزدیک به آن از طریق مشارکت بخش خصوصی، مهدکودک راه اندازی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس از بررسی و تعیین تکلیف ماده ارجاع شده از طرح مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی از صحن علنی مجلس به کمیسیون سخن و افزود: این ماده در نشست امروز کمیسیون بررسی، اصلاح و تصویب شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بر اساس این مصوبه کلیه اقدامات مرمت و احیاء (تعمیرات اساسی) و استفاده از املاک تاریخی ـ فرهنگی ثبت‌شده و واجد ارزش تاریخی ـ فرهنگی واقع در بافت‌های تاریخی مصوب موضوع این قانون در صورت استقرار فعالیت‌های مجاز (مطابق با ضوابط میراث فرهنگی) از تخفیف صد درصدی کلیه هزینه‌های عوارض و ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری (جامع، تفصیلی و سایر طرح‌های مصوب) برخوردار می‌شوند.

ذوالقدر خاطرنشان کرد:  تبصره ـ صد درصد هزینه‌های عوارض تخفیف‌داده‌شده موضوع این ماده با اعلام شهرداری‌ها یا دهیاری‌های ذی‌ربط و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور در بودجه‌های سالیانه کل کشور محاسبه و به شهرداری‌ها یا دهیاری‌های ذی‌ربط پرداخت می‌شود. دولت موظف است برای آن دسته از تخفیف‌هایی که به دلیل اتمام اعتبارات مندرج در قوانین بودجه سنواتی در هر سال امکان پرداخت آن وجود ندارد، اعتبارات لازم را مستقیما به عنوان مطالبات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در لایحه بودجه سال بعد منظور کند.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه