سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6258
منتشر شده در چهارشنبه, 18 ارديبهشت 1398 15:16
تعداد دیدگاه: 0

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت:دو هزار و500 نفر نیروی امدادی از هلال احمر اصفهان به یاری سیل زده ها شفتادند و اقلام و کمک هایی با توجه به نیاز منطقه بین سیل زدگان توزیع شد .

به گزارش پایگاه خبری همراز نیوزبه نقل از تسنیم ، داریوش کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار اقلامی که از حوزه امداد و نجات به مناطق سیل‌زده کشور ارسال شد، اظهار داشت: به استان لرستان 5 هزار و 782 دستگاه چادر، به خوزستان 2 هزار و 618 دستگاه چادر، به فارس یک هزار دستگاه چادر و به استان مرکزی 472 دستگاه چادر ارسال کردیم که در مجموع 9 هزار و 862 دستگاه چادر است.
وی افزود: همچنین 5 هزار و 230 تخته موکت، 12 هزار و 270 تخته پتو، سبدهای غذایی یک ماهه برای خانواده 4 نفره حاوی برنج، روغن، چای، کنسرو و غیره، 3 هزار و 50 سبد یک ماهه، یک هزار سبد غذایی 72 ساعته و 40 هزار کنسرو به استان‌های سیل‌زده ارسال شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه انتقال اقلام از حوزه امداد و نجات با لجستیک خود آنها انجام شد و هیچ کمک یا استفاده‌ای از بخش خصوصی در این زمینه گرفته نشد، گفت: استفاده از بخش خصوصی به دو علت امکان‌پذیر نیست، چون هم زمان را از دست می‌دهیم و هم اینکه بخش خصوصی در زمان بحران خیلی وارد نمی‌شود، زمانی که محور فیروزه کوه به مازندران بسته شد، بخش خصوصی تمایلی برای ورود به آن منطقه نداشت.
وی تصریح کرد: چون استان اصفهان در مرکز کشور قرار دارد معمولا سازمان امداد و نجات، ما را پشتیبان خود می‌داند و برای تمام استان‌ها در زمان بحران به هلال احمر اصفهان دستور می‌دهد که ما اجناس امدادی را منتقل کنیم.
کریمی ادامه داد: در کنار بحث نوروزی و حوادث استانی، آمادگی این را داریم که به طور همزمان در چند استان فعالیت کنیم و بارها هم این اتفاق افتاده و سربلند بیرون آمدیم.
وی با اشاره به تعامل با تمام بخش‌های استان اصفهان، اظهار داشت: دو روز پیش رانشی در روستای بیده سمیرم گزارش شد و ما ظرف 5 دقیقه توانستیم اطلاعات کامل را به دست آوریم و نیاز به اعزام تیم ارزیاب نبود و زمان را از دست ندادیم ولی در عملیات‌های برون استانی ما اطلاعاتی از منطقه نداریم و باید عملیات انجام بدهیم و در این قضیه دچار مشکل می‌شویم.
کریمی افزود: بحث کار فرهنگی و آموزش مردم بسیار مهم است، هر چه فرهنگ و تاب‌آوری مردم ارتقا پیدا کند و خودشان به بحران واقف باشند، بهتر است و از میزان خسارت کاسته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقلام ارسالی خوب ساماندهی شد و توانستیم به همه اقلام بدهیم و این طور نشد که خانواده‌ای چند بسته حمایتی دریافت کند و خانواده دیگری از این بسته‌ها محروم شود.


جمع‌آوری کمک برای مناطق سیل‌زده، 135 هزار و 800 ساعت به طول انجامید


در ادامه معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اهمیت حضور خبرنگاران در آگاه سازی و اطلاع‌رسانی به موقع به مردم، اظهار داشت: این آگاه‌سازی کمک می‌کند که چه اقداماتی را انجام بدهیم که بحران‌ها موثرتر عمل کنیم.
علی‌محمد هاشمی افزود: فعال‌سازی جمع‌آوری کمک از روزهای اول بحران سیل آغاز شد ولی به طور رسمی از پنجم فروردین به مدت 21 روز در تمام پایگاه‌ها در سطح شهرستان و استان و جاهایی که با ما همکاری داشتند، جمع‌آوری انجام شد.
وی با بیان اینکه موضوع خوبی برای اولین بار رخ داد که این اتفاق هماهنگی‌ ان‌جی‌اوها بود، گفت: طی جلسه‌ای که در استانداری با محوریت مدیرکل امور اجتماعی استانداری انجام شد، ان‌جی‌اوهایی که مایل به دریافت و جمع‌آوری کمک ‌بودند با محوریت هلال احمر این زمینه فعالیت کرده و به شکل سازماندهی شده کارهای مناسب و موثری انجام شد.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: از همان ابتدا که نیاز به طبخ غذا بود، خیرین سازماندهی شدند و در معمولان روزانه 5 هزار پرس غذای گرم بین سیل‌زدگان توزیع شد.
وی ادامه داد: اتفاق خوب دیگری که رقم خورد، اهدا لوازم نو به سیل زدگان بود، 90 درصد لوازم نو و بر اساس اعلام نیاز منطقه بودند و این به خاطر فرهنگ‌سازی ایجاد شده توسط خبرنگاران به مردم بود و من درخواست می‌کنم برای حوادث بعدی همین فرهنگ‌سازی و آمادگی وجود داشته باشد.
هاشمی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌ها با همکاری 700 نفر داوطلب به میزان 135 هزار و 800 ساعت کار داوطلبانه، گفت: ارزش کمک‌های غیر نقدی تا کنون حدود 110 میلیارد ریال و کمک‌های نقدی در صندوق‌ها که توسط صندوق و دستگاه پز جمع‌آوری شده 14 میلیارد ریال بوده و عددی که به حساب جمعیت هلال احمر استان اصفهان ریخته شده، قطعا عدد بالایی است که هنوز میزان آن گزارش نشده و به محض دریافت، آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
وی افزود: 56 درصد کمک‌ها به خوزستان، 43.5 درصد کمک‌ها به استان لرستان و بقیه به استان گلستان و فریدون‌شهر استان اصفهان اختصاص یافت.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: به دستور مدیریت جمعیت هلال احمر اصفهان، واحد CSR، یا مسئولیت‌پذیری اجتماعی را در واحد داوطلبان ایجاد کردیم، در این بحران‌های اخیر بنگاه‌های اقتصادی اقدامات خوبی انجام دادند و از 2 میلیون تومان تا بالای یکصد میلیون تومان این بنگاه‌ها کمک کردند.

 

نوشتن دیدگاه