شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6004
منتشر شده در چهارشنبه, 04 ارديبهشت 1398 12:01
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان :

شهردار اصفهان گفت: اقدامات عمرانی شهر به اوج خود رسیده است وهیچ پروژه ی نیمه کاره با تعطیل شده در اصفهان وجود ندارد .


به گزارش خبر نگار پایگاه خبری همراز نیوز ؛قدرت الله نوروزی شهرداراصفهان امروزصبح در چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که درسازمان قطاری شهری اصفهان برگزار شده بود ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و تلاقی آن با هفته فرهنگی اصفهان و زاد روز شیخ بهایی و روزمعمار بیان نمود که امیدورایم بتوانیم با اقدامات عمرانی , جاری سازی دائمی زاینده و تلاب گاو خونی , حفظ فضای سبز و برنامه های فرهنگی متنوع سطح شهر حس و روحیه شادابی به اصفهان هدیه دهیم.
شهردار اصفهان با بیان این که در سال گذشته اقدامات عمرانی شهر به اوج خود رسیده اظهار داشت که دو سال پیش پروژه های تعطیل و نیمه کاره رها شده بسیاری مانند پروژه میدان امام علی ,پروژه اجلاس ,پل شهید روح الامین,پل شهید بالایی و.... وجود داشت که برخی از پروژه‌ها با اینکه ساخته شده بودند مشکلات مالکیت داشتند. پل اشکاوند بعد از آغاز به کار هنوز مالکیت آن مشخص نبود. در مجموع ١۵ پروژه بزرگ نیمه تمام در شهر وجود داشت که اکنون فعال شده است. و علاوه بر آن ها پروژه های بزرگ دیگری مانند پروژه میدان استقلال , پروژه اتوبان غیر همسطح شهید اردستانی , خط دو مترو, رینگ حفاظتی شهر و .... به آن اضافه شده و همه پروژه ها در حال بهره برداری هستند.

نوروزی با اشاره به فضای سبز اصفهان بیان کرد که اصفهان روزی 12 هزار هکتار فضای سبز داشته است که امروز تنها پنج هزار هکتار آن باقی مانه که سه هزار 700هکتار آن در اختیار شهرداری قرار دارد که برای نگهدار آن سال گذشته در خشکسالی 33 هزار تانکر خریداری شده است و همچنین دو تضفیه خانه در شمال و جنوب شهر به منظور تصفیه پساب و استفاده برای آبیاری درخان راه اندازی شده است که امسال در صدد راه آندازی تصفیه خانه دیگری هستیم.
وی با تاکید بر حفاظت از بناهای تاریخی اصفهان ابراز داشت: ما طرفدار محیط زیست، حقوق شهروندی و بناهای تاریخی هستیم و در این ارتباط همه نهادها باید دست به دست یکدیگر دادند تا از تاریخ اصفهان حفاظت کنیم و البته در رأس همه فعالیت‌های ما باید زنده کردن دائمی زاینده رود باشد.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه از روز نخست با طرح بازچرخانی آب مخالف بودیم، اظهار کرد: آب را از سرچشمه تا تالاب می‌خواهیم. خوشبختانه استاندار اصفهان زحمات خوبی در این زمینه می‌کشند. جلساتی در رابطه با زاینده رود برگزار شده است. امیدواریم شاهد جاری بودن دائم زاینده رود باشیم.

زیر ساخت های لازم فرهنگی  فراهم می شود 

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان زیرساخت‌های لازم را برای تسهیل امور فرهنگی فراهم می‌کند، ابراز داشت: سال گذشته به کمک بخش خصوصی برای بازسازی سینما ساحل به شکل پردیس سینمایی ۹ سالنه کمک کردیم.هدف این بود که در این سالن اتفاقات خوبی رخ دهد و اخلاق و موازین شرعی ترویج یابد و جوانان و مردم اوقات فراغت خود را درست سپری کنند؛ ماموریت شهرداری توسعه فضاهای فرهنگی است و در این راستا امیدواریم بتوانیم مراکز فرهنگی و سینماها را افزایش دهیم.در حالی که در سال گذشته دو پردیس سینما در خوارسگان و رهنان ساخته شده است.
شهردار اصفهان اضافه کرد: شهرداری اصفهان تنها کلانشهری است که در سال جاری بودجه‌های خود را ٣٧ درصد افزایش داده است. این رقم کم نیست. بودجه شهرداری چهار هزار و صد میلیارد تومان است و این نیاز به کار مداوم و شبانه روزی دارد. همراهی مردم نیز در این فرآیند مورد نیاز است. یقین دارم در سال جاری، در حوزه خلاقیت و درآمد اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. سال گذشته نگرانی وجود داشت که مردم از اصفهان می رفتند. اما امسال نگران این هستیم که چگونه سیل مهاجرت به اصفهان را مدیریت کنیم. برای مقابله با سیل آب نیز اقدامات بسیاری انجام شده و شهرداری چاه‌های کافی برای تزریق سیلاب به آبخوان‌ها ایجاد کرده است.
نوروزی ادامه داد: یک سوم بودجه شهرداری اصفهان در سال ١٣٩٨ به حمل و نقل پاک و پایدار اختصاص دارد. اصفهان در حوزه حمل و نقل مسیر خوبی را طی می‌کند. خط دو مترو اصفهان در زیر زمین و با شیوه های جدید ساخته می‌شود. این مسأله موجب شده است زمان مردم با بستن راه‌ها تلف نشود. دستگاه‌های تی‌بی‌ام و کاترهد زیر زمین در حال فعالیت هستند، اما زندگی مردم را مختل نکرده است. از هر مسافر در مترو هزار تومان می‌گیریم، اما بلیط واقعی ۵ هزار تومان است. به ازای هر سفر، شهرداری اصفهان چهار هزار تومان یارانه می‌دهد. به همین دلیل در تعاریف، این سازمان زیان‌ده است. اتوبوسرانی نیز به همین شکل است.
نوروزی تاکید کرد: همه ایستگاه ها و خطوط مترو در مقابل زلزله ایمن است و آن هایی که از مترو استفاده می کنند در این خصوص مطمئن باشند چرا که مطالعات پدافند غیرعامل صورت گرفته و همه نکات مورد توجه بوده است.

تراموا به اصفهان  خواهد آمد 
نوروزی با بیان اینکه راه اندازی تراموا در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: مکاتباتی با بخش خصوصی برای راه اندازی تراموا انجام داده‌ایم چراکه شهر اصفهان نیازمند تراموا است، حال اگر مسائل اقتصادی و تحریم‌ها به گونه‌ای روند خود را طی کند که ما بتوانیم این وسیله حمل و نقل را در خدمت رسانی به مردم قرار دهیم این اقدام را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
نوروزی در پاسخ به افزایش نرخ کرایه‌های مترو و اتوبوس و حمل و نقل عمومی گفت: نرخ کرایه مترو را از ۷۰۰ تومان به هزارتومان رساندیم که در اصل نرخ اصلی آن پنج هزار تومان است که باید چهار هزارتومان آن را از طریق یارانه پرداخت کنیم.
وی ادامه داد: کرایه اتوبوس و تاکسی براساس مصوبه شهر گران شده، اما با سایر گرانی ها فاصله زیادی دارد ما باید شهر را اداره کنیم که این اداره شهر از طریق بودجه دولتی نیست، زمانی که قطعه ای از یک دستگاه اتوبوس را باید چهار برابر نسبت به گذشته خریداری کنیم یا برای خرید روغن اتوبوس هزینه ای چند برابری پرداخت کنیم باید شاهد چنین افزایشی هم در نرخ کرایه ها باشیم که البته این افزایش ریتم آرامی دارد که فاصله آن با گرانی های دیگر زیادتر است.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در مناطق سیل زده لرستان و خوزستان از اولین شهر هایی بودیم که حضور پیدا کردیم تا ایثار مردم اصفهان را نشان دهیم. تلاش است تا همدلی اتفاق بیفتد. باید این همدلی میان اصفهان و خوزستان ایجاد شود. بحثی میان این دو استان درباره آب زاینده رود وجود دارد اما باید درباره این مسأله گفتگو کنیم. خوزستانی‌ها بدانند در سختی‌ها، اصفهان در کنار آنها است.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه