شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 5780
منتشر شده در سه شنبه, 27 فروردين 1398 19:46
تعداد دیدگاه: 0
حناچی:
حناچی-۲-مرحله-مسیل‌های-تهران-را-لایروبی-کردیم

پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح ۲۰ پروژه عمرانی در منطقه ۶ شهرداری تهران گفت: اعیاد بزرگ شعبانیه را تبریک می‌گویم.

وی افزود: پروژه‌های افتتاح شده به مناسبت نیمه شعبان قابل تقدیر بود و به نمایندگی از اعضای شورای شهر از مسؤولانی که نقش ایفا کردند تشکر می‌کنم.

حناچی گفت: تک تک این پروژه‌ها برای بهتر شدن حال شهر تهران و به خصوص منطقه ۶ شهرداری تهران بوده است و خوشحالم از اینکه از توان متخصصین داخلی استفاده شده است.

شهردار تهران گفت: ما اگر با تهدیداتی روبرو هستیم حتما بدانید که راه مقابله‌اش هم در دست خودمان است و بدانید که ما در خودمان توان دفاع در برابر این حوادث را داریم.

حناچی افزود: اگر آموزه‌های فرهنگی‌مان را فراموش کرده‌ایم این ایراد ماست و دیدید در سیل آخر در شیراز که غافلگیری باعث شد که تعداد کشته‌های ما بالا برود.

وی گفت: در آنجایی که حادثه شیراز اتفاق افتاد سالها مسیل آباد بوده است اما ما توجه نکرده‌ایم و از سویی هم یادمان باشد که جاهایی عموما آبگرفتگی داشتیم که ساخت و سازهای جدید رخ داد.

شهردار تهران گفت: بازار وکیل یک نوآوری است و با همه بازارها فرق دارد به گونه‌ای که شما برای ورود به مغازه باید چند پله بالا بروید این یعنی این شهر مستعد وقوع سیل بوده است و سازندگان بازار به این نکته توجه داشته‌اند.

وی افزود: ما در آغاز زمستان تمام مسیل‌ها را لایروبی کردیم و این کار را در ابتدای فروردین هم انجام دادیم اما به این هم اکتفا نکردیم و به برخی از مناطق ویژه‌تر نگاه کردیم.

حناچی گفت: ما در روز ۱۲ فروردین در وردآورد تا پای وقوع سیل رفتیم و آماده بودیم که جاده کرج را ببندیم اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

شهردار تهران گفت: زمانی در مقابله با حوادث موفق خواهیم بود که آمادگی خود را در هر شرایطی حفظ کنیم و در کنارش به توان داخلی هم توجه کنیم.

وی ادامه داد: دولت تصمیم گرفته است تا از سیل‌های تهران یک گزارش ملی تهیه کند همان طور که از حادثه پلاسکو هم یک گزارش ملی تهیه شد.

حناچی گفت: امروز تجهیزات آتش نشانی ما قابل مقایسه با زمان وقوع حادثه پلاسکو نیست و این نتیجه تهیه همان گزارش ملی است.

وی افزود: یک انتقاد هم از همکارانم در منطقه شش دارم که کاش به خاطر کار بزرگی که در افتتاح این بیست پروژه داشتید همه بیلبوردهای منطقه را مزین به این پروژه‌ها می‌کردید تا مردم بدانند چه کار بزرگی کرده‌اید.انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه