سه شنبه 28 فروردين 1403, Tuesday 16 April 2024, مصادف با 7 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 5510
منتشر شده در چهارشنبه, 14 فروردين 1398 22:56
تعداد دیدگاه: 0
اسکان ۲۰۷۸۲ نفر در اردوگاه
اسکان-۲۰۷۸۲-نفر-در-اردوگاه-۶۴-روستا-در-معرض-سیلاب-خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تا کنون ۲۰ هزار و ۷۸۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب های خوزستان در ۳۶ اردوگاه اسکان داده شده اند.

به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل مهر ؛ از علی خدادادی اظهار کرد: از تاریخ سوم تا ۱۴ فروردین، شهرستان‌های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون متأثر از سیل شده اند. در برخی از شهرستان‌ها، سیل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا کنون بیست هزار و ۷۸۲ نفر اسکان داده شده اند؛ افزود: در شهرستان باوی هفت اردوگاه احداث شده که شامل ۵۰ چادر در ویس، ۳۰ چادر در درآویزه، ۳۰ چادر در خاور، ۳۰ چادر در چم خزامی، ۳۰ چادر در صفاک، ۵ چادر در شیبان و تعداد ۳۰ چادر در پل تأسیسات آب بر پا شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در شهرستان شوشتر نیز ۴ اردوگاه برپا شده که در گوریه ۵۵ چادر، در بنه کاظم ۴۰ چادر، در یزآب ۴۰ چادر و در ابوطیور و یبار رحمان نیز ۲۰ چادر بر پا شده است.

خدادادی از برپایی ۶ اردوگاه در شهر اهواز خبر داد و گفت: در اهواز نیز تعداد ۳۰ چادر در سالن ورزشی هلال احمر، ۴۷ چادر در سالن ورزشی الهایی، ۲۰ چادر در حمیدیه و سه اردوگاه در آموزش و پرورش حمیدیه برپا شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان شوش نیز دو اردوگاه بر پا شده که ۹۲ چادر در مگرن و در آهودشت نیز ۲۰۰ چادر بر قرار شده است.

وی تصریح کرد: در دشت آزادگان نیز پنج اردوگاه شامل ۱۹۴ چادر در ۶ نقطه شهری و روستایی بر پا شده است‌.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از برپایی پنج اردوگاه در شهرستان هویزه خبر داد و گفت: این پنج اردوگاه شامل ۲۰۰ دستگاه چادر در چهار سالن ورزشی ۱۰۰ دستگاه چادر دیگر نیز در مزار شهدای هویزه است.

خدادادی تشریح کرد: در شهرستان دزفول نیز پنج اردوگاه برپا شده که در مجموع ۱۶۱ دستگاه چادر به ۵ نقطه اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان اندیمشک نیز یک اردوگاه با ۱۵۰ چادر در پادگان شهید درویش برپا شده است، اظهار کرد: در شهرستان شادگان نیز یک اردوگاه با ۱۰۰ دستگاه چادر در توسعه نیشکر فارابی برپا شده است.

۶۴ روستا تخلیه شده اند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از تخلیه ۶۴ روستا در استان خوزستان خبر داد و گفت: در شهرستان بهبهان دو روستای چهل کنار و روستای دره نی تخلیه شدند که در مساجد روستای امیری اسکان داده شدند.

وی افزود: همچنین اهالی روستاهای علی آباد، پاپی آباد، دوبندار و سرخکان از توابع شهرستان اندیمشک نیز در اماکن ورزشی و مساجد شهرک مدنی اسکان داده شدند.

خدادادی بیان کرد: در شهرستان شوش نیز روستاهای بیت غالب، کاظم حیدر، خلف حیدر، یباره، بیت محارب، بیت یدی، زبید دبات، خلیفه حیدر، مگرن، دبات، بیت گطیش و در شهرستان شوشتر نیز روستاهای عیله، دهول، خماس، یشان صخی عبدالسید مریوش، زروک بنی تمیم، زیدان، خماج، رمانه، آبادی سعید، یزآب، شیخ رحمان، شیخ حسین، فارسیه، سروک، شیخ جاسم، یحموره۱ و ۲، چویس ۲،۱ و ۳، ابوطیور ۱و۲و۳ تخلیه شدند.

وی روستاهای سید هاشم، سید ظاهر، سید معن، سید نبی، سید یدیم، روستای بامدژ، سید خلف را از جمله روستاهای تخلیه شده در شهرستان اهواز اعلام کرد و گفت: در شهرستان شادگان نیز روستاهای دریسیه علیا و سفلی، نصاره کوچک و بزرگ، ابو الصخیر تخلیه شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از تخلیه‌ی روستاهای فارسیات، اسماعیلیه ۱ و ۲ و کوت سید صالح از توابع شهرستان کارون خبر داد و اطهار کرد: در شهرستان دزفول نیز روستای اذیب، زاویه خرسان، زاویه مشعلی، زاویه حمودی، بنه عاطی، پیروزی، دیلم سفلی و حاجیان تخلیه شده اند.

امداد رسانی به ۶ هزار و ۷۲۹ خانوار

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در ادامه گفت: در این مدت به شش هزار و ۷۲۹ خانوار (۳۶۳۵۶ نفر) که در سیلاب گرفتار شده بودند امداد رسانی کرده ایم. همچنین در این مدت ۱۴۵ تیم امدادی شامل ۶۸۵ نفر از نیروهای امدادی در عملیات امداد و نجات فعالیت داشته اند.

خدادادی از به کار گیری ۲۲ دستگاه آمبولانس، ۵۱ خودروی پشتیبانی، ۶ دستگاه کامیون، پنج تریلی، پنج دستگاه کامیونت، سه فروند بالگرد و یک خودروی نجات در عملیات جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

نوشتن دیدگاه