شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 5390
منتشر شده در جمعه, 09 فروردين 1398 10:45
تعداد دیدگاه: 0
هلال‌احمر-آماده-همکاری-با-موسسات-خیریه-در-جمعآوری-و-توزیع-کمک‌های-مردمی

محمد نصیری با بیان این مطلب، گفت: با توافق‌های صورت گرفته، آن دسته از موسسات خیریه و تشکل‌های مردم نهاد که در حال حاضر در زمینه کمک‌رسانی به سیل زدگان با همکاری هلال احمر و سایر دستگاه‌های امداد رسان فعال هستند و همچنین با سیستم مدیریت بحران در مناطق هماهنگی لازم را دارند، می‌توانند با مراجعه به...

وی اظهارکرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی است و تعامل با همه افراد، موسسات و نهادهای دیگر را جزو اصول کاری خود می‌داند؛ به همین دلیل نگاه جمعیت هلال احمر این است که از تمام ظرفیت‌های مردمی به خصوص خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد که به ویژه در حوزه مدیریت بحران فعالیت می‌کنند، استفاده کند و برای این موضوع آمادگی هر گونه همکاری را با آنها برای کمک به سیل زدگان دارد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به قوانین و آیین نامه‌های حوزه بحران، مسئولیت جمع آوری کمک‌های مردمی در مواقع بحران با جمعیت هلال احمر و البته با همکاری برخی از دستگاه‌ها مانند کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی است، اما با این حال ما وظیفه خود می‌دانیم بدون هیچ چشمداشتی در کنار همه افراد و نهادهایی قرار بگیریم که با نیت خداپسندانه برای حل مشکلات آسیب دیدگان قدم پیش می‌گذارند.

وی تاکید کرد: ساماندهی جلب مشارکت‌های مردمی در بحران‌ها و حوادث یک نیاز اساسی است. همانطور که همه قبول دارند باید طوری رفتار کنیم که نه انحصار ایجاد شود و نه هرج و مرج و بی نظمی و احتمال سواستفاده از احساسات افکار عمومی. جمعیت هلال احمر آمادگی دارد تا با رعایت همه الزامات قانونی و ایجاد حق اختیار برای مردم طرح‌های کارشناسی را پیشنهاد و اجرایی کند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه