جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4923
منتشر شده در شنبه, 18 اسفند 1397 17:49
تعداد دیدگاه: 0
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران

مدیر کل بیناد شهید و امور ایثار گران گفت : یکی از اهداف بنیاد شهید آشنایی و ترویج و آشنایی نسل آینده با فرهنگ ایثار و شهادت است.


به گزارش خبر نگار پایگاه خبری همراز نیوز ؛داریوش وکیلی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه بااشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام راحیل که مصادف با 22 اسفند ماه است گفت : بنیاد شهید و امور ایثار گران با دو رسالت خدمت رسانی به جامعه ایثار گران به نیابت از دیگر دستگاه ها به عنوان هماهنگ کننده و، ترویج و توسعه ایثار و شهادت تاسیس شد .
وی لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یک هدف اصلی بنیاد شهید خواند و گفت : نسل های آینده ما بای دبا ایثار و شهادت آشنایی پیدا کنند و فرهنگ شهادت را به جوانان و نسل آینده ایران آموزش دهیم .
مدیر کل بنیاد شهید اصفهان با اشاره به 23 هزار شهید استان اصفهان افزود : 14 هزار وصیت نامه از شهدای استان اصفهان یافت شده است که که اصل این وصیت نامه ها درتهران نگه داری ومحافظت میشودند تا هیچ آسیبی به این وصیت نامه ها وارد نشود و به زودی بر روی پرتال بنیادشهید نسخه هایی از این وصیت نامه ها قابل مشاهده خواهد بود .
وکیلی اظهار کرد : نکته ای که از وصیت نامه های موجود برداشت شده این است که همه شهدا مردم را به تقوا و اخلاص دعوت کرده اند و آن ها پشتیبان ولی فقیه بوده وبه امر به معروف و نهی از منکر اعقتاد داشته اند ، رمز پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت ،نمازو معونیت دانستند . شهدا تجلی تبری و تولی هستند و فرهنگ شهدا باید در جامعه ترویج پیدا کند .
وی ضمن تقدیر از جانبازان اصفهانی گفت : 50هزار جانباز ،557 هزار سر افراز ، یک هزار 200 جانباز بالای 70 درصد و 257 نفر جانباز آسیب نخاعی و 3 هزار آزاده جنگ تحمیلی تحت حمایت بنیاد شهید هستند .
وکیلی در خصوص فوت جانبازان و تخصیص قبور در گلزار های شهدا به این جانبازان گفت : با توجه به روال و قانون جانبازان بالای 70درصد در صورت فوت شهید محصوب خواهند شدی ولی جانبازان زیر 70 درصد با توجه به مدارک اگر ثابت شوند که فوت بر اثر ضایعه دوران جنگ و جانبازی باشد شهید محصوب خواهد شد و این موضوع در تهران در دو کمیسیون تصمیم گیری خواهد شد .
وی با اشاره به یکسان سازی قبور شهدا گفت : 975 گلزار شهدا در سطح استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 8 هزار شهید در گلزار های اصفهان هستند و هیچ گونه یک سان سازی در اصفهان انجام نشده است و مرم باز سازی فقط در حد گلزار های شکسته بوده است و اگر چنین اتفاقی رخ دهد این آمادگی وجود دارد که به روال قبل بار گردد.و مصوب شده است که تا نیمه سال 98 همه قبور گلزار شهدا مرمت شوند .
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران در پایان تعطیلی مرکز توانبخشی شهید مطهری را تکذیب کرد و گفت : شهدا و جانبازان نور چشمان این انقلاب هستند و امروز هویت شهر اصفهان . شهدای آن به عیته قابل مشاهده است .

 

 

 

نوشتن دیدگاه