جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4915
منتشر شده در شنبه, 18 اسفند 1397 13:19
تعداد دیدگاه: 0
در آیین اختتامیه رویداد ملی «هم نت بانوان» عنوان شد:

نخستین رویداد ملی کارآفرینی «هم نت بانوان» با مشارکت 37 گروه از بانوان متخصص در حوزه های مختلف دانش و فناوری کشور، در اصفهان برگزار شده و روز گذشته با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.


به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان ؛رییس بنیاد نخبگان استان و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در آیین اختتامیه این رویداد، «هم نت» را نمونه ای از یک رویداد کارآفرینی بومی برشمرد که بر اساس شرایط دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی طراحی شده و تلاش می کند برای مساله یا چالش مشخصی، راه حل های مفید پیدا کند.

دکتر «شقایق حق جوی جوانمرد» گفت: تفاوت رویداد هم نت با سایر رویدادهای کارآفرینی، آن است که به چالشها و مسائلی می پردازد که از متولی مشخصی نظیر یک دستگاه یا سازمان برخوردارند و سپس با دعوت از متخصصانی که در آن حوزه، دانش و تجارب ارزنده ای دارند از آنها درخواست می کند، گروه هایی را تشکیل داده و آن چالشها را به گونه ای حل و فصل کنند که قابلیت تبدیل به کسب و کار مشخصی را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون هم نت های مختلفی در موضوعات آب، فاضلاب، روستا و... برگزار شده و هرکدام به مسائل و چالشهای مرتبط با یک سازمان پرداخته اند، تصریح کرد: هم نت ویژه بانوان در حالی برگزار شد که تاکید داریم در حوزه دانش، فناوری و کارآفرینی، تمایز جنسیتی مشخصی وجود ندارد و نیازی به مردانه و زنانه کردن مباحث این حوزه نیست.
حق جو ادامه داد: برگزاری یک هم نت ویژه برای بانوان از آن جهت صورت گرفت که تعداد فارغ التحصیلان زن ما در حوزه های مختلف رو به افزایش است درحالی که میزان به کار گرفته شدن آنها در بخشهای مختلف دولتی و خصوصی در مقایسه با جامعه مردان، بسیار کم تر است.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما میان فارغ التحصیلی و اشتغال، فاصله زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: هم نت بانوان تلاش می کند بانوان تحصیل کرده را توانمندتر ساخته و آنها را در حل مسائل و چالشها قدرتمندتر نماید تا ضمن حل آن مساله، موفق به ایجاد و مدیریت یک استارت آپ جدی و کسب و کار پایدار شوند.
رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان تاکید کرد: چنانچه بانوان ما در حل مسائل و چالشهای پیش روی کشور، توانمندتر شده و موفق شوند از دانش و تخصص خود، ارزشهای مفیدی را خلق کنند، سود سرشاری نصیب یکایک اعضای جامعه خواهد شد چرا که بانوان هر جامعه، آینده آن سرزمین و تمدن را رقم می زنند.

تقدیر از 8 گروه برتر در حوزه های مختلف دانش و فناوری
در نخستین رویداد کارآفرینی هم نت بانوان، 151 شرکت کننده در قالب 37 گروه در حوزه های مختلف به فعالیت پرداخته و طی سه روز کاری، با کمک و مشاوره متخصصان و تسهیل گران حاضر در رویداد، طرحهای پیشنهادی خود را تکمیل نمودند تا مورد بررسی و قضاوت گروه داوری قرار گیرد.
براساس آرای داوران این رویداد، در بخش بیوتکنولوژی، گروه smart derm با ایده «طراحی زخم پوش های پلیمری ساده و ارزان قیمت دارای سنسورهای رنگی برای شرایط زخم و دارو رسانی بر اساس آن» و گروه اسپروتین با ایده «کشف و تولید انواع ریزجلبک» به عنوان گروه های اول و دوم معرفی شدند.
در بخش نانوتکنولوژی، گروه kRG با ایده «کاربرد هیدروژل هوشمند به عنوان زخم پوش در درمان زخم های دیابتی» و گروه حامی دندان با ایده «کنترل ترمیم لثه با استفاده از غشای GTR عامل دار شده» به عنوان نفرات اول و دوم انتخاب شدند.
در بخش سلامت و بهداشت، عناوین اول و دوم به گروه آسپیزول با ایده «طراحی و ساخت قرص دولایه آسپیرین، پنتوپرازول» و گروه سکته با ایده «کیت تشخیص سکته خانگی» تعلق گرفت.
در بخش تولید محتوا نیز گروه بیومدل با ایده «تولید بیوپازل، بیوماکت و بیوپاپ آپ بوک» و گروه نسا با ایده «دستیار مجازی مادر» رتبه های اول و دوم را از آن خود نمودند.
در این بخش همچنین از گروه تاک با ایده «اپلیکیشن قصه گویی و کتابخوانی زندانیان زن و مرد برای کودکانشان» به عنوان گروه شایسته تقدیر یاد شد.
گروه های برتر در این رویداد، از سوی بنیاد ملی نخبگان، مبالغی را به عنوان هدیه جهت پیشبرد ایده های خود دریافت نموده و طی چهار ماه در دوره شتاب دهی قرار خواهند گرفت تا ایده های خود را تجاری سازی نموده و به کسب و کارهای پایدار تبدیل کنند.
در این رویداد همچنین شتاب دهنده آما به عنوان یکی از بخشهای خصوصی حامی رویداد، از سه طرح تولید سه چرخه هیبریدی برای بانوان، تولید دوچرخه هیبریدی برای بانوان و بلوط حمایت نموده و کمک هزینه هایی را تا سقف یک میلیارد ریال برای هر طرح به گروه های منتخب اختصاص خواهد داد.
گفتنی است، نخستین رویداد ملی کارآفرینی هم نت بانوان، 14 تا 16 اسفندماه در تالار همایشهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

نوشتن دیدگاه