جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4911
منتشر شده در چهارشنبه, 15 اسفند 1397 13:22
تعداد دیدگاه: 0
سومین سمینار ارتباطی از سری دوشنبه های ارتباطی در نصف جهان
تولید محتوا در جامعه کافی نیست

یکی ازموضوعات مهم در این عصر ،تولید محتوا از نظر کیفی و کمی بسیار کم است و مردم جامعه که منتظر دریافت اطلاعات هستند از محتوای موجود رضایت ندارند.


به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز ؛تولید محتوای غنی در افزایش کمی و کیفی سطح ارتباطات جامعه از مهم ترین چالش های حوزه ی رسانه است و شاید بتوان ادعا نمود تولید محتوای غنی رابطه معنا داری با افزایش سرانه مطالعه روزنامه دارد .
علاوه بر این ترویج توسعه فرهنگ ارتباطات مطلوب در جامعه با هدف رشد و تعالی جامعه از طریق دوره های آموزشی و نشست های هم اندیشی علمی ، پژوهشی و کاربردی یک اصل پذیرفته شده جامع علمی است که چندی است مورد بی مهری قرار گرفته است و ضروری بود سامان یابد.
تولید محتوا همراه با شناسایی احصای هنجار های ارزشمند ارتباطی هم در سنت و هم عرف اصیل ایرانی و اسلامی ریشه دارد و از اولویت های بر زمین مانده نیاز مخاطبین عام و خاص است که البته با تلاش علاقه مندان فرهیخته اصفهان در تشکل های صنفی انجمن های دولتی و خصوصی به این خوانش مردمی لبیک گفته و اهتمام ورزیده اند.
دوشنبه های ارتباطی
نمونه علمی آن را در سریالهای سمینار های "دوشنبه ههای ارتباطی "خانه ارتباطات اصفهان شاهد هستیم و سیزدهمین قسمت آن در حقیقت سومین سمینار در بخش دوم می باشد را با موضوع خبر نویسی با توجه به تکنیک داستان نویسی کوتاه برای رضایت بیشتر مخاطبین از اطلاعات خبر و افزایش ضریب همراهی مخاطبین با محتوای خبری رسانه های در دوشنبه 13 اسفند ماه بربرگزار گردید .
در بخش اول این سمینار آموزشی تعریف داستان کوتاه , ارایه نمونه هایی از داستان کوتاه ایده پردازی برای تولید داستان و خلاقیت های نوین و همچنین مراحل داستان نویسی از قبیل تعریف شخصیت(personality) ریا،جایگاه(position)سبک خبری (style news) داستان نویسی معرفی گردید .
در بخش دوم سمینار ضمن معرفی آثار برتر خبری ملی و جهانی و تجزیه و تحلیل آنها شرکت کنندگان همران با معرفی آثار ادبی از قبیل غروب جلال اثر غیر داستانی سمین دانشور همسر ایشان با شیوه های استفاده از استعاره های ادبی و هنری برای بیان واقعیات آشنا شدند .
در ادامه خبر نگار و ژورنالیسم فال نصف جهان آقای رضا صالح پژو مدرس برگزیده خانه ارتباطات برای ارایه این سمینار تخصصی ؛ با معرفی تولید محتوای خبری و گزارش خبری به سبک داستان کوتاه مثال های کاربردی را برای حاضرین ارایه نمود .
مخاطبین این سمینار که از گروه های متفاوت خبری و هنر هشتمی (روابط عمومی) ادارات ، شرکت ها، موسسه ها و خبر نگاران فعال را شامل بودند به صورت حرفه ای مطالب و موضوعات خود را مطرح نمودند .
در همین راستا نیز تا کنون بر اساس پژوهش های انجام شده دوره های آموزش مهارت های ارتباطی ، شناخت تیپ های شخصیتی ، روابط عمومی الکترونیک, تولید محتوای خبری , استفاده از تکنیک های داستان نویسی ، روزنامه نگاری نوین و آنلاین ،چانگ نویسی و شهروند خبر نگار تحت عنوان دوشنبه های ارتباطی برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است .

نوشتن دیدگاه