پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4905
منتشر شده در سه شنبه, 14 اسفند 1397 15:22
تعداد دیدگاه: 0

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال تاکنون بیش از ۳۰ وقف جدید قرآنی در استان ثبت شده است و انتظار داریم در آینده وقف‌های خوبی برای قرآن ایجاد کنیم.


به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی در رابطه با راه‌های توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: در این رابطه دولت‌مردان باید تلاش کنند تا قرآن از مهجوریت خارج شود، در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به قرآن توجه شود و سرلوحه کار مسئولان باشد.
وی با بیان اینکه افزایش وقف‌های قرآنی به ترویج فرهنگ قرآن کمک خواهد کرد، ادامه داد: اگر همراه با وقف، مباحث و علوم قرآنی مانند مفاهیم، تفسیر، قرائت، تجوید، جزءخوانی در ماه‌های رمضان و... را مدنظر قرار دهیم، فرهنگ قرآنی توسعه خواهد یافت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به کم و کیف وضعیت وقف‌های قرآنی در استان افزود: امسال وضعیت وقف‌های قرآنی خوب و رویکرد خیرین و متولیان به این سمت بسیار عالی بوده است. تبلیغات خوبی هم خصوصا در ماه مبارک رمضان نسبت به این موضوع انجام گرفته و امروزه می‌بینیم که بیش از 30 وقف قرآنی در استان ایجاد شده است که ارزش خوبی دارند.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی خاطرنشان کرد: انشاءالله در آینده با توجه به استقبالی که از مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن صورت گرفته، بتوانیم وقف‌های خوبی برای قرآن ایجاد کنیم.
وی گفت: توصیه من به مربیان و قرآن‌پژوهان این است که قرآن را حفظ و به آن عمل کرده و برای ایجاد و افزایش وقف‌های قرآنی که منبعی پایدار برای قرآن هستند، تلاش کنند.

نوشتن دیدگاه