شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4778
منتشر شده در چهارشنبه, 03 بهمن 1397 19:48
تعداد دیدگاه: 0

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از اول سال جاری تاکنون 13 هزار متر مربع پروژه عمرانی جدید با هدف توسعه حرم مطهربقاع متبرکه استان اصفهان با اعتباری بالغ بر 59 هزار میلیون ریال از محل کمک های خیرین، اعتبارات دولتی و درآمد بقاع متبرکه اجرا شده است.


به گزارشئپایگاه خبری همراز نیوز  به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امیر حسین اسماعیلی پور اظهار داشت: در راستای ابلاغ شناسه برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی براجرای پروژه های عمرانی باهدف توسعه زیرساخت های بقاع متبرکه با رویکرد تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی و براساس طرح جامع 13 هزار متر مربع پروژه عمرانی آغاز شد.
وی در ادامه افزود: این پروژه های عمرانی از اول سال جاری آغاز شده و تاکنون نیز 81 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و از اعتبار 78 هزار میلیون ریالی که برای اتمام این پروژه ها نیاز است 59 هزار و 100 میلیون ریال از محل کمک های خیرین، جذب اعتبارات دولتی و درآمد بقاع متبرکه هزینه شده است.
معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به تکمیل پروژه های نیمه تمام بقاع متبرکه سال های گذشته که براساس طرح جامعه آغاز شده بودند اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ابلاغی امسال باید 36 هزار متر مربع از پروژه های نیمه تمام بقاع متبرکه تکمیل شود که با پیگیری های به عمل آمده این میزان پروژه با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی همراه بود و برای این امر نیز تاکنون اعتباری بالغ بر 81 هزار میلیون ریال از محل جذب کمک های مردمی، اعتبارات دولتی و درآمد بقاع متبرکه هزینه شده است.
امیر حسین اسماعیلی پور در ادامه گفت: امسال نیز با هدف اجرای بازسازی، مرمت، مقاوم سازی، تعمیر و نگهداری بقاع و اماکن متبرکه در سطح استان اشاره تاکنون 8500 متر مربع فعالیت عمرانی با اعتباری بالغ بر 7 هزار و 800 میلیون ریال اجرا شده که این پروژه ها نیز 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.
معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه اضافه کرد: همچنین برای اجرای پروژه های عمرانی در جوار بقاع متبرکه نیز امسال 20 طرح جامع توسط کارشناسان دفتر فنی معاونت بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تهیه و برای تصویب به سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال شده است.
وی در ادامه به فعالیت های عمرانی با هدف بازسازی، مرمت، تعمیر و تکمیل عرصه و عیان موقوفات و رقبات استان اشاره کرد و گفت: از اول سال جاری تاکنون نیز 5000 متر مربع پروژه عمرانی در این راستا در موقوفات و رقبات آغاز شده که این پروژه ها نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و از اعتبار 4 هزار میلیون ریالی برای اجرای این پروژه ها تاکنون 3 هزار و 500 میلیون ریال از محل حفظ عین موقوفات هزینه شده است.
امیر حسین اسماعیلی پور در ادامه خاطر نشان شد: عمران و آبادانی بقاع متبرکه، احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اجرا شده است نشانی از تجلی فرهنگ و تمدن اسلامی و از جمله دستاوردهای انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی محسوب می شوند.

نوشتن دیدگاه