چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4701
منتشر شده در سه شنبه, 11 دی 1397 16:20
تعداد دیدگاه: 0

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت : در اصفهان بالای 50درصد پسماند به صورت نامناسب دفن می شوند .


به گزار ش خبر نگار پایگاه خبری همراز ؛علی دهنوی امروز پیش ازظهردرجمع خبر نگاران ازدفن بالای 50 درصد پسماند خبر داد گفت:روزانه هر اصفهانی حدود 630گرم پسماند تولید میکنند, که در مجموع یکهزار تن پسماند جمع آوری میشود .حدود 600تن پسماند ها به کمپوست تبدیل میشود و 400 تن آن به طورنامناسب در دشت سجزی دفن میشود که این رقم بالای 50درصد دفن پسماند را نشان میدهد,در تلاشیم با انجام ابر پروژه ها آن را به زیر 10درصد برسانیم .
وی از دو ابر پروژه استحصال هیدروکربن صادراتی از ریجکت(دورریز و ضایعات) و احداث پسماند سوز بیمارستانی برای نخستین بار در کشور خبر دادو گفت : روزانه ١٥ تن پسماند عفونی از بیمارستان هاو مراکز درمانی در اصفهان و حدود ٣٠ تن در استان دفن می شودکه مناسب ترین گزینه امحا کامل، زباله سوزی مرکزی کامل مجهز و استاندارد است که گزینه اصلی این سازمان استقرار یک واحد زباله سوز کوره دوار با ٢ محفظه احتراق می باشد که با این محفظه ها امکان رسیدن به دمای بالای ١٢٠٠ درجه سلسیوس و امحا کامل فراهم است.
مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری اصفهان درخصوص پروژه استحصال ریجکت ها گفت :در این پروژه ضایعات خطوط پردازش شامل مواد پلاستیکی، پایه نفتی و منسوجات از بین می روند .در فرایند پیرولیز مواد پایه کربنی در مجاورت گرما و نبود اکسیژن تجزیه شده و به روغن پیرولیزی و گاز سنتز تبدیل می شوند، با پردازش روغن بدست آمده در برج جداساز، امکان تولید هیدروکربن صادراتی وجود دارد.
دهنوی افزود :برای اولین بار این سازمان به سمت ابر پروژه های پیش رفته با سرمایه گذاری بخش خصوصی رفته و امید داریم که تا پایان سال 98این دو پروژه را به بهره برداری برسانیم.
وی بازیافت پسماند ساختمانی را یکی از پروژه های در دست اقدام خواند و گفت :یکی از منابع گرد و غبار در اصفهان همین پسماندهای ساختمانی هستند همچنین در دنیا ٥٠ درصد پسماندها را به چرخه بر می گردانند که در تلاش هستیم این اقدام را در این شهر اجرا کنیم.
به گفته وی روزانه حدود هفت هزار تن پسماند ساختمانی تولید می شود که فقط سه هزار تن آن در اختیار سازمان پسماند بوده و در گردنه زینل عملیات تسطیح سازی آن انجام می شود.
طراحی و تولید مخازن مخصوص کارتن پلاست جهت توزیع در مراکز آموزشی، طرح تولید و توزیع جعبه های ایمن جهت جمع آوری پسماندهای ویژه خانگی، طراحی فرآیند مدیریت ضایعات ساختمانی ،طراحی و تولید سبدهای فلزی جمع آوری پسماند خشک و راه اندازی و تجهیز پردیس زیست محیطی از جمله طرح های در دست اقدام این سازمان است.
اصلاح و توسعه خطوط پردازش، پیرولیز، زباله سوز پزشکی، احداث مرکز پردازش پسماند خشک، بازیافت ضایعات ساختمانی، پردیس نمایشگاه محیط زیست، ساماندهی لندفیل سایت شرقی(سجزی)،از جمله 9پروژه کلان و اولویت دارسال 98 در سازمان مدیرت پسماند است .
چشم اندازسازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان سال 1400شهر بون پسماند یا کاهش زیر 10درصدی دفن پسماند است .
در این سازمان 100 نفرنیروی رسمی 250 نفر نیروی تحت نظر پیمانکار و درمجموع 350نیرو مشغول به کار هستند
بودجه سال ٩٧ سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ، حدود ٣٣٠ میلیارد ریال بوده که در اصلاح بودجه به ٣٥٠ میلیارد ریال رسیده و تمامی آن محقق شده است، بودجه سال ٩٨ این سازمان ٥٦٠ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

نوشتن دیدگاه