پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4643
منتشر شده در یکشنبه, 02 دی 1397 20:04
تعداد دیدگاه: 0
جهت کاهش آلودگی هوا

آیین رونمایی از اپليكيشن حمل و نقل بار شهري، ديده بان آلودگي هوا، سند حمل بار درون شهري و نظارت تصويري مراكز معاينه فني که از برنامه های شهرداری اصفهان جهت کاهش آلودگی هوا بودند با حضور شهردار اصفهان برگزار شد

.
به گزارش پایگاه خبری همراز این آیین که از طرح های سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان است با حضور شهردار اصفهان، ‌اعضاي شوراي اسلامي شهر، معاونين و مديران شهرداري و رييس پليس راهور در سازمان مدیریت حمل و نقل و بار درون شهری که صبح امروز برگزار شده بود از اپلیکیشن حمل و قل بار شهری دید بان آلوذگی هوا , سند حمل و نقل درون شهری و نظارت تصویری مراکز معاینه فنی رونمایی شد .
شهر دار اصفهان در مراسم رونمایی از برنامه های سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان اظهار کرد: امروز در تمامی حوزه های شهرداری اصفهان شاهد تحولات خوبی هستیم , بررسی ها و ارزیابی ها نشان میدهد که برنامه های شهر داری در حال حرکت به سمت اهداف تعیین شده است که زمینه این برنامه ها توسط شورای شهر فراهم و توسط مدیران انتخابی عملیاتی می شود.
قدرت الله نوروزی دررابطه با معاینه فنی خودروهای شهرداری بیان داشت که به منظور کاهش آلودگی هوا معاینه فنی را از خودش آغاز کرده و 8 مرکز معاینه فنی شهرداری برای خودروهای سبک و یک معاینه فنی برای ماشین های سنگین جهت کاهش آلایندگی هوا در دسترس استو حتی اتوبوس های درون شهری نیز به مراکز معاینه فنی رفته و به تمام ادارات و ارگان ها نیزدر این باره بخشنامه صادر شده است .
وي بيان داشت: اپليكيشن هاي تهيه شده براي حمل و نقل بار در شهر مي تواند تضميني براي حمل بار توسط شهروندان باشد. باري كه تحويل داده مي شود تعهد به نتيجه دارد به نحوي كه اين بار به هر صورتي به طور حتم بايد به مقصد برسد. اين موضوع امنيت و نظم ايجاد كرده و به سرفصل جديدي براي شهرداري تبديل مي شود.
شهردار اصفهان با بيان اينكه توزين در حال حركت نيز مي تواند آثار بسيار زيادي براي شهر داشته باشد، ادامه داد: تخريب نشدن آسفالت ها، سالم ماندن راه ها و عدم تخريب زيرساخت هاي جاده اي از مزاياي سيستم توزين در حال حركت است. انجام چنين اقدامات و برنامه هايي مي تواند اميد را در دل شهروندان ايجاد كرده و آنان را از داشتن يك هواي پاك كه يك حق مسلم بشري است بهره مند كند.
وي افزود: مديريت شهري به صورت هماهنگ در حال اجرايي كردن برنامه هاست و اگر دستاوري نيز وجود دارد متعلق به همه مديران شهري است.
رصد خودروهاي دودزا توسط شهروندان
در ادامه این مراسم معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان بیان داشت : در طی هفته های گذشته اقدامات خوبی در حوزه حمل و نقل شهر اصفهان رقم خورده است که از جمله اقدامات انجام شده می توان از بازسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و افزودن آن‌ ها به ناوگان اتوبوسرانی شهر، رونمایی از یک دستگاه اتوبوس بازسازی شده برای جانبازان و معلولان و جشنواره رانندگان حرفه‌ ای نام بر که تا ۲۹ دی ماه ادامه مي يابد.
عليرضا صلواتي در رابطه با دید بان آلودگی هوا گفت : شهروندان خودروهای عمومی دودزا و آلوده کننده هوا را رصد و از طریق سامانه تلفنی ۱۳۷ و اپلیکیشن ترافیک يار به شهرداری اعلام می‌کنند، همچنین کنترل مستمر خودروهای بنزین سوز باری و سواری اعم از خصوصی و عمومی توسط خودروهای گشت سیار اجرا می شود و در این رویداد شهروندان رصد کننده شهر خواهند بود.
وي ادامه داد: با همکاری پلیس راهور و سازمان محیط زیست سه گشت بازرسی در شهر تردد و با استفاده از دستگاه سنجش آلودگی هوا هر کجا خودروهای آلاینده را مشاهده کنند، خودرو به مراکز مربوطه ارجاع می‌ شود.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار اصفهان تاكيد كرد: اميدوارم از فردا از طریق دوربین‌ های شهری پلاک خوانی خودروهای فاقد معاینه فنی را فعال کنیم.
بارهاي حمل و نقل درون شهري شناسنامه دار مي شوند
مديرعامل سازمان حمل و نقل بار و كالاي درون شهري شهرداري اصفهان نيز در ادامه اين جلسه ضمن تبريك هفته حمل و نقل، اظهار كرد: رشد روز افزون جمعيت در شهرها و تقاضاي استفاده از وسايل نقليه سبك و سنگين و باربر شيوه هاي مديريتي جديد را مي طلبد.
طهماسبي تصريح كرد: يكي از مولفه هاي مهم توسعه يافتگي شهرها سيستم هاي حمل و نقل آن شهرهاست و بر اين اساس پايه گذاري شهرهاي جديد صورت مي گيرد. يكي از مباحث مهم كه در حوزه حمل و نقل شهري مغفول مانده بود موضوع استفاده از بستر امن و اپليكيشن در حوزه مديريت و ساماندهي حمل ونقل بار و ساماندهي كالاست. با توجه به دستور شهردار و نيازهاي روز با دعوت يكي از شركت هاي دانش بنيان نرم افزاري تهيه شده تا شهروندان، راهوران ناوگان حمل و نقل بار و جامعه هدف بتوانند از آن استفاده كنند.
وي با اشاره به رونمايي از بارنامه درون شهري به عنوان سند حمل بار درون شهري، اضافه كرد: به منظور ساماندهي حمل ونقل بار ناگزير به شناسنامه دار كردن بارهاي حمل و نقلي درون شهر هستيم تا بتوانيم مبدا و مقصد بار، كيفيت حمل بار و جلوگيري از خسارت به زيرساخت هاي شهري را كنترل كنيم.
وي با اشاره به اهداف اپليكيشن حمل و نقل بار شهري، افزود: ايجاد بستر امن و سريع در حوزه بار درون شهري، مديريت و كنترل تعداد سفرها با موضوع بار درون شهري و در نتيجه كاهش آلودگي و ترافيك، امكان رصد بار از مبدا تا مقصد توسط اپليكيشن، امكان صدور بارنامه الكترونيكي و اخذ امضاي ديجيتال در دريافت و تحويل بار، امكان صدور مجوز بار به محدوده هاي مكاني و زماني در بستر اينترنت، پشتيباني 24 ساعته توسط شركت ها، امكان محاسبه نرخ دقيق حمل بار مطابق معيارها و نرخ هاي اعلامي مصوب شوراي اسلامي شهر اصفهان و وجود سيستم مالي متمركز و پيشرفته جهت محاسبه دقيق كليه ذينفعان از جمله مزايا و اهداف اين اپليكيشن است. مجيد طهماسبي گفت: يكي از مهمترين طرح هاي مشترك ميان شهرداري اصفهان، پليس راهور و اداره كل محيط زيست استان اصفهان موضوع ديده بان آلودگي هواست. يكي از ابتدايي ترين حقوق شهروندي استفاده از هواي پاك است كه در اين حوزه همگان مسئول هستند.
وي با بيان اينكه همچنين از امروز فرآيند نصب اولين سيستم توزين در حال حركت آغاز مي شود، تاكيد كرد: اين فرآيند براي نخستين بار در يك كلانشهر در حوزه درون شهري با هدف كنترل تردد خودروهاي باري و كنترل اضافه بار و تجهيز سيستم هاي سيار به سيستم هاي توزين، براي كنترل اضافه بار صورت مي گيرد.
طهماسبي در ادامه با اشاره به پويش مردمي رصد بارهاي نامتعارف شهري، افزود: اين برنامه نيز از يك ماه آينده اجرايي مي شود.
 شرايط زيست محيطي خوبي براي اصفهان فراهم مي شود
مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان اصفهان در ادامه اين آیین با بيان اينكه حمل و نقل یکی از موضوعات مهم و حساس در حوزه شهری و برون شهری است، گفت: این سازمان طرح همیار محیط زیست را پیگیری می ‌کند و در صورتي كه این طرح با طرح دیده بان آلودگی هوا که از سوی شهرداری اصفهان اجرا می‌ شود همزمان باشد شرایط زیست محیطی خوبی برای اصفهان فراهم مي كند.
سیدرحمان دانیالی تصریح کرد: از شهردار اصفهان كه جوانگرايي خوبي را در مناطق و سازمان هاي شهرداري به عمل آورده است تشكر مي كنم. اين اقدامات مي تواند در پیشبرد اهداف راه ‌گشا و کارساز باشد.

نوشتن دیدگاه