پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4615
منتشر شده در چهارشنبه, 28 آذر 1397 09:51
تعداد دیدگاه: 0

کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل های مطبوعاتی اصفهان و نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساماندهی نشست های خبری تشکیل شود .

به گزارش پایگاه خبری همراز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با حضور در بیست و هشتمین جلسه هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان اصفهان با بیان این مطلب گفت : فعالیت های درخشان مرحوم امیرقلی امینی در حوزه رسانه برای همه ما مایه افتخار است.

او خبرنگاران و اهالی مطبوعات را ارزشمند ترین سرمایه در حوزه رسانه دانست و یاد آور شد : اگر خبرنگار قلمش را زمین بگذارد این عرصه فلج خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب های جدی در کشور ما این است که همه کارها به صورت دولتی انجام می شود گفت : البته چندسالی است برخی از کارها به بخش خصوصی واگذار شده و یکی از اهداف اصلی از فعال شدن تشکلی مانند خانه مطبوعات نیز همین است که تصدی گری ها از دولت گرفته شود و کارها در حوزه مطبوعات و رسانه ها به دست خود اهالی رسانه حل و فصل گردد که این مورد شروع خوبی است ولی نمی توان گفت همه مشکلات با آن حل می شود .

 حجت الاسلام انصاری در ادامه با تاکید بر اینکه هر گاه عنوان خانه بر تشکلی گذاشته می شود ماهیت معنوی دارد افزود : خانه ها از جمله خانه مطبوعات محل لطف و صفا و خدمت است و باید مامنی برای همه اعضای خود باشد .

او ادامه داد : خانه باید پناهگاه باشد تا مطبوعات و هر که به آن وارد می شود احساس امنیت کند و دراین راه اداره فرهنگ و ارشاد نیز باید خانه مطبوعات را کمک کند زیرا متولی اصلی حمایت از اصحاب رسانه ارشاد است.

 مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ساماندهی نشست های خبری گفت : نباید اینگونه باشد که هر کس ادعا کرد که خبرنگار است بتواند در نشست های خبری شرکت کند ، البته همه می توانند بیایند و خبرنگار شوند اما کسی که قلم به دست می گیرد و نقش آفرینی می کند باید جایگاهش مشخص شود و قانون هم در این رابطه مشخص است.

 حجت الاسلام انصاری درباره اجرای طرح ساماندهی افزود : اصل این موضوع و هم نحوه اعلام آن نباید باقانون مغایرت داشته باشد و باید در این مسیر مصالح همه جامعه مطبوعات در نظر گرفته شود و ما می توانیم این مدل را به کل کشور پیشنهاد بدهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه 4 تشکل در حوزه مطبوعات در اصفهان فعالیت می کنند که خانه مطبوعات تنها تشکلی است که به صورت مستقیم به ارشاد وصل است یادآور شد : البته این به آن معنا نیست که دیگر تشکل ها از ما دور هستند تا جایی که می دانم همه تشکل ها براساس رویه تعریف شده موجود حرکت کرده و می کنند و باید چاشنی تعامل و همدلی را نیز به آن اضافه کنند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پاسخ به پیشنهاد یکی از اعضای هیات مدیره مبنی بر دیدار ماهانه با اصحاب رسانه استان اصفهان تاکید کرد : تا یک ماه آینده جلسه دیدار و گفت و شنود با اصحاب رسانه برگزار خواهد شد و بر اساس قولی که داده شده با مدیران مسئول هفته نامه ها نیز دیداری خواهیم داشت.

او در ادامه با اشاره به مشکلات پیش آمده در توزیع آگهی به رسانه ها و تاکید بر رایزنی برای حل چالش ها در این بخش افزود : ای کاش روزی برسد که تیراژ نشریات بالا برود تا حیات شان وابسته به آگهی ها نباشد.

او در ادامه بر پیگیری و تدوین راهکارهای برای ارائه خدمات رفاهی ، مادی و معنوی ویژه اصحاب رسانه تاکید و نماینده ای برای تحقق این مهم تعیین کرد و گفت : هر امکان و تسهیلات که در اصفهان وجود داشته باشد در اختیار اصحاب رسانه گذاشته خواهد شد .

در آغاز جلسه مدیر خانه مطبوعات و رسانه های استان اصفهان گزارشی درباره جابجایی خانه مطبوعات و اقدامات انجام شده ارائه کردند و در ادامه اعضای هیات مدیره مشکلات رسانه ها و فعالان رسانه را بیان کردند .

حجت الاسلام دکتر انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات‌همراه قبل از حضو ر در جلسه هیات مدیره ، از موزه مرحوم امیرقلی امینی بازدید کردند .

نوشتن دیدگاه