جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4596
منتشر شده در دوشنبه, 26 آذر 1397 08:42
تعداد دیدگاه: 0

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: باهدف ترویج فرهنگ وقف و همچنین اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش کارگروه ویژه شناسایی و احیای موقوفات کاشان تشکیل شد.


به گزارش پایگاه خبری همراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: در راستای شناسایی، رفع تصرف، احیا، اجرای نیت واقف نیک اندیش، توسعه و سرمایه گذاری در موقوفات کارگروه ویژه شناسایی و احیای موقوفات کاشان تشکیل شد.
وی در ادامه خاطر نشان شد: کار اصلی این کارگروه تعامل مستقیم با اداره ثبت اسناد و همچنین بررسی اسناد موقوفات و شهری جهت شناسایی موقوفاتی که به هردلیلی در سامانه جامع موقوفات ثبت نشده اند یا در تصرف هستند و یا اینکه اسناد آنان در بایگانی اداره اوقاف وجود ندارد را شناسایی و برای بازگرداندن آنان به حالت وقفیت و ثبت در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه و رفع تصرف آنان و همچنین اجرای نیت واقفان نیک اندیش آنان اقدامات لازم را اجرا نماید.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: جلسات این کارگروه هر یک ماه یکبار و به صورت مداوم برگزار می شود و در مدت این یک ماه نیز اعضای کارگروه موظف به پیگیری مصوبات این کارگروه هستند.
حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر 2287 موقوفه و 8671 رقبه مربوط به شهرستان کاشان در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور ثبت شده است.

نوشتن دیدگاه