کد خبر: 4476
منتشر شده در یکشنبه, 09 ارديبهشت 1397 17:16
تعداد دیدگاه: 0
تاج الدین:

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل تغییر اعضای شورای شهر و مدیریت شهری، مردم منتظر اتفاق تازه‌ای در مدیریت شهری اصفهان هستند.

 ناهید تاج‌الدین صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مردم از صبح که از خانه خارج می‌شوند تا شب که به خانه باز می‌گردند با شهرداری در ارتباط هستند و این ارتباط از زمان تولد تا زمان مرگ است.

وی با بیان این که به دلیل تغییر اعضای شورای شهر و مدیریت شهری، مردم منتظر اتفاق تازه‌ای در مدیریت شهری اصفهان هستند، افزود: البته اقداماتی انجام شده اما نیاز به اقدامات بیشتری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل خشکی زاینده‌رود مردم اصفهان دچار افسردگی شده‌اند و این آمار در بین بانوان اصفهانی بیشتر است؛ باید از روش‌های دیگر نشاط را به مردم باز گرداند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 10 پیشنهاد توسط شهردار اصفهان برای تنظیم لایحه بودجه به ما تحویل داده شد و بسیاری از اصلاحات لایحه بودجه برگرفته از پیشنهادات شهردار اصفهان بوده است.

تاج‌الدین عنوان داشت: یکی از مواردی که به همراه نمایندگان پیگیر آن بودیم بحث کنارگذر شرق اصفهان بوده که با پیگیری‌های انجام‌شده پس از سال‌ها فاز نخست آن به پایان رسیده و فاز دوم آن در دست اقدام است که به مقدار بسیار زیادی حجم آلودگی هوای شهر اصفهان را کم می‌کند.

وی با بیان این که جمعیت حاشیه‌نشین شهر اصفهان حدود 400 هزار نفر است، یادآور شد: این امر برای شهر اصفهان یک تهدید است چراکه اعتیاد، طلاق و فساد اخلاقی از مشکلات حاشیه‌نشینی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید همگی در یک راستا فعالیت کنند و به صورت جزیره‌ای عمل نکنند؛ 20 درصد از جمعیت شهری اصفهان در بافت فرسوده زندگی می‌کنند در حالی که معضلات اجتماعی در این مناطق هم وجود دارد.

وی با بیان این که در سال‌ها و دولت‌های قبل ظلم زیادی به اصفهان شده است، ادامه داد: خشک شدن زاینده‌رود 14 استان دیگر را نیز درگیر می‌کند اما در سال‌های قبل این موضوع جدی گرفته نمی‌شد و حتی گاهی اصفهان‌ستیزی نیز انجام می‌شده است اما با حضور استاندار جدید اصفهان به عنوان یک چهره ملی، موضوع آب در سطح ملی در حال پیگیری است.

تاج‌الدین در پایان با بیان این که مشکلات زاینده‌رود به راحتی حل نخواهد شد، متذکر شد: برداشت‌های غیرمجاز بالادست مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد که مقرر شده برای برداشت آب زاینده‌رود در بالادست یک هفته به آن‌ها برای تولید برق مهلت داده می‌شود و 3 هفته بعدی این امر امکان‌پذیر نخواهد بود.