جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4159
منتشر شده در چهارشنبه, 04 بهمن 1396 09:05
تعداد دیدگاه: 0

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: شهرداری های این استان چهاز هزار میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی مطالبه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایرنا، علی مقدس زاده عصر سه شنبه در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان افزود:کمبود منابع درآمد، بالا بودن هزینه های جاری و تورم نیروی انسانی از معضلات فعلی شهرداری های استان است.
مقدس زاده با بیان اینکه منابع درآمدی در شهرهای استان وجود دارد که مغفول مانده است، افزود: مدیران استان قدرت را در مرکز استان متمرکز کرده اند که باید تمرکز زدایی دراین زمینه انجام شود.
وی اضافه کرد: بدترین نوع بورکراسی در این استان وجود دارد و از همه نقاط کشور سنگین تر است به گونه ای که ارباب رجوع در ادارات تابع نظرات شخصی مدیران و کارکنان ادارات هستند.
وی گفت: تفویض اختیار به مدیران شهرستانی اولویت بعدی مدیریت استان است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: ظرفیت های زیادی در استان اصفهان وجود دارد اما محرومیت های نهفته ای هم در آن به چشم می خورد؛
قطار سریع السیر، کنارگذر شرق و پروژه های انتقال آب از پروژه های شاخص محسوب می شود که باید بر روی آنها متمرکز شویم.
وی اظهار کرد: قطار شهری اصفهان اثر زیادی در پیشرفت استان دارد و باید تمرکز ویژه ای برای تکمیل آن داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: پروژه های نیمه کاره زیادی وجود دارد که برغم پیشرفت فیزیکی زیاد همچنان نیمه کاره رها شده است.
ومدیریت استان تمرکز ویژه ای بر تکمیل پروژه های اثرگذار دارد.
وی همچنین با بیان اینکه در دوره اول شوراهای اسلامی با چالش های زیادی مواجه بودیم، گفت: با روند زمان، مدیریت شورایی و پذیرش مدیریت شورایی از طرف شهرداران، این نهاد به بلوغ اجرایی و فرهنگی خود رسید.
مقدس زاده با بیان اینکه باید درآمدهای شهرداری ها را از این بخش وصول کرد، افزود: جریمه ها و خلاف های ساخت و ساز مردمی و بخش های دولتی باید بصورت نقد و اقساط به منابع درآمد شهرداری ها تبدیل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: باید از طریق ارزیابی و امتیازدهی، شاخص هایی برای کارآیی بهتر کارکنان و مدیران شهرداری ها طراحی کنیم .
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: از مجموع 51هزار مصوبه شوراهای اسلامی در دوره چهارم، 27 تا 30 درصد از آنها انحراف داشت.
محمد رضا کمالی با بیان اینکه دخالت در امور اجرایی شهرداری ها و اشراف نداشتن کامل به قوانین و مقررات از مهمترین تخلف های شوراهای اسلامی شهرها محسوب می شود گفت: شوراهای اسلامی شهرها در دوره های گذشته با خلاءهای قانونی زیادی همراه بود و به شوراهای شهرداری ها تبدیل شده بود.
وی با بیان اینکه باید آموزش های لازم به اعضای شوراها ارائه شود، افزود: اعضای شوراها باید اشراف کاملی به قوانین جاری داشته باشند تا بتوانند تصمیمات خوبی اتخاذ کنند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: در چهار سال گذشته بالغ بر سه هزار میلیارد تومان به شهرداری های استان کمک کردیم که بیشتر آن به شهرداری های کوچک بود.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان هم در این جلسه گفت: آب و محیط زیست 2 مشکل اصلی استان است که باید برای رفع آن اقدام کرد.
مصطفی کیانی افزود: بیش از 28 شهرداری در استان اصفهان با مشکل حاد مالی مواجهند و پرداخت حقوق پرسنل آنها بین 2 تا 4 ماه معوق مانده است.
جلسه شورای اسلامی استان اصفهان با حضور 24 نفر از نمایندگان شهرستان های استان در این شورا برگزار شد.
در این جلسه معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان و مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان نیز برای بررسی مسائل استان و پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی استان حضور داشتند.
بیش از سه هزار و 500 نفر در استان اصفهان عضو شوراهای شهر هستند.

نوشتن دیدگاه