پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4125
منتشر شده در یکشنبه, 24 دی 1396 16:50
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان:
آمده‌ام تا جلوی هزینه‌های بی‌مورد را بگیرم

شهردار اصفهان با تاکید بر این که به عنوان شهردار اصفهان، امانتدار ریال ریال پول شهروندان است، از عزم جدی این مدیریت برای جلوگیری از هزینه های بی مورد در شهر خبرداد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، قدرت الله نوروزی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: در مدیریت جدید شهری اولویت هایی را برای توسعه شهر در نظر گرفته ایم تا بتوانیم پس از سال ها، پروژه های ناتمام را باتمام برسانیم و خدمات متوازنی را به شهروندان ارایه کنیم.
وی اظهار کرد: من نیامده ام که هر کاری می کنم آن را نمایش دهم و به رخ شهروندان بشکم، از این رو به جای این که بودجه های شهر را به وسط میادین بکشم که در دید مردم باشد، این بودجه ها را به زیر شهر و به مترو برده ام تا پس از 17 سال این وسیله ارتباطی تکمیل گردد تا علاوه بر روان سازی ترافیک، مردم از دست غول آلودگی رهایی پیدا کنند.
نوروزی ادامه داد: من هم به عنوان یک مدیر تازه منصوب شده طرح هایی در فکر داشته و دارم، اما وقتی می بینم کلی پروژه نیمه تمام روی دست شهر مانده است، به جای این که پروژه جدیدی به آن ها تحمیل کنم و همه را نیمه کاره رها کنم، ترجیح می دهم پروژه های نیمه تمام سابق را باتمام برسانم و بعد سراغ احداث پروژه های جدید بروم، چرا که نیمه کاره ها اگر به بهره برداری نرسند دچار فرسایش شده و پیش از این که به کار بیایند باید برچیده شوند و این یعنی سوخته شدن ثروت شهروندان.
* شایسته سالاری محور اصلی انتصابات
شهردار اصفهان در ادامه این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگاران که درباره انتصابات اخیر در مدیریت شهری سئوال پرسیدند افزود: محور اصلی انتصابات در اصفهان شایسته سالاری است و تلاشمان این است از افرادی که در حوزه های مختلف توانمندی فنی، علمی و تخصصی دارند استفاده کنیم. وی ادامه داد: تمام احکام مدیریتی که تاکنون توسط بنده زده شده است 22 مورد بوده که تنها 2 نفر آنان به صورت غیر سازمانی وارد شهرداری شدند و مابقی یا از ادارات دیگر به شهرداری مامور شدند یا تغییرات داخلی بوده است.
نوروزی با تاکید بر این که من اصولا انسانی نیستم که در برابر فشارهای بیرونی و یا حتی درونی مغلوب شوم، خاطر نشان ساخت: مشورت پذیر هستم ولی به کسی اجازه نمی دهم در انتصابات کسی را به من تحمیل کنند یا این که جلوی انتصابی را بگیرند، ضمن این که تاکنون این اتفاق هم نیفتاده و کسی از در این زمینه صحبتی نکرده است.
وی در خصوص انتقادهایی هم که در فضای مجازی صورت می گیرد گفت: ما نقد منصفانه را به جان می خریم و از آن استقبال می کنیم، اما مرز میان نقد و تخریب بسیار کمرنگ است و باید به این نکته توجه داشت که تخریب باعث کند شدن سرعت خدمت به مردم می شود.

 


نوروزی راه رفتن

*شهرداری شیشه ای
شهردار اصفهان به موضوع لوزم شفافیت در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: این افتخار را دارم که اولین شهرداری باشم که شفافیت را سرلوحه خودم قرار داده ام و آیین نامه آن را ابلاغ کرده ام.
وی افزود: به نضباط مالی و اداری اعتقاد زیادی دارم، چرا که هزینه های شهر از ریال ریال پول مردم تامین می شود و ما باید در این زمینه امانتدار باشیم.
نوروزی با تاکید بر این که مدیریت هزینه بر مدیریت درآمد ارجحیت دارد خاطرنشان ساخت: وقتی مسئولیت شهرداری اصفهان به بنده واگذار شد با انبوهی از بدهی، تعداد زیادی از نیروی انسانی که باعث چاق شدن سیستم شده بودند و یک چارت سازمانی تازه ابلاغ شده مواجه بودم که حل هریک از آن ها، کمتر از حل معضلات مترو اصفهان به دانش مدیریتی نیاز ندارد.
* دوست داریم به همه کمک کنیم
شهردار اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگاری که درباره چرایی قطع کمک های مدیریت شهری به هیئات کذهبی سئوال پرسید، پاسخ داد: براساس ماده 55 قانون شهرداری ها، بیش از 20 وظیفه برای شهرداری ها تعیین شده و بر اساس این قانون ما می توانیم به خیلی جاها و افراد از قبیل ابن سبیل، نیازمند، هیئات مذهبی و ... کمک کنیم، علاقه قلبی خودمان هم این است که بتوانیم در گوشه و کنار شهرمان مجالس و محافل مذهبی را ببینیم که جوانان را جذب خود کرده و از رواج آسیب های اجتماعی جلوگیری می کنند، اما واقعیت ماجرا این است که منابع درآمدی ما محدود است و نمی توانیم اینچنین خرج هایی در دستور کار خودمان قرار دهیم.
نوروزی همچنین افزود: شاید برخی نمی توانستند نه بگویند و تعهد های زیادی را برای شهر بوجود آوردند، اما من در نه گفتن قوی هستم و تا وقتی که هنوز حقوق کارگران شهرداری را پرداخت نکرده ام، از ایجاد تعهد بی مورد برای شهر اجتناب می کنم.
* موزه ظریف در اصفهان احداث می شود
شهردار اصفهان در ادامه از لزوم توجه جدی به مقوله گردشگری سخن گفت و این صنعت را به "نفت آبی" تعبیر کرد و گفت: در شرایط کنونی به هر شیوه ای چنگ انداخته ایم تا بتوانیم گردشگری اصفهان را رونق ببخشیم.

نوروزی ادامه داد: با آقای ظریف مذاکراتی داشتیم تا هدایایی را که سران کشورهای مختلف به ایشان داده اند را به موزه ای در اصفهان که به نام ایشان راه اندازی می شود هدیه کند تا به نوعی گردشگری دیپلماسی را نیز در این شهر دنبال کنیم، البته اقداماتی از قبیل برگزاری نشست با سفرای ایران در دیگر کشورها و سفرای کشورهای جهان در ایران در دستور کار این شهرداری قرار دارد و تمام این اقدامات رونق شهری را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: گردشگری بدون امنیت امکان پذیر نیست و یکی از مواردی که این امنیت را مخدوش می کند، آلودگی هوا است، از این نظر تمام توان خود را برای تعریف زیرساخت های لازم به کار می گیرم.
نوروزی ادامه داد: شرایط تخت های هتل در اصفهان مناسب نیست و با احتساب مسافرخانه ها و مسافرپذیرها، اکنون 15 هزار تخت در اصفهان داریم که در پیک ورود مسافر به اصفهان تعداد ناچیزی است، از این رو برای ساخت هتل هیچ عوارضی از سازندگان در اصفهان نمی گیریم.
شهردار اصفهان با اشاره به جلسه ای که با هیئت بخش خصوصی ترکی داشت افزود: این هیئت اعلام آمادگی کرد که در اصفهان هتل بسازد و علاوه بر این گروه، بخش خصوصی را نیز به کمک می طلبیم و بسته های حمایتی و تشویقی نیز برای آنان در نظر گرفته ایم.

 


نوروزی تلفن

* باید نگاهمان به چهارباغ تغییر کند
نوروزی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران که درباره طرح همسان سازی چهارباغ سئوال پرسید گفت: این طرح در بدنه شرقی اجرا شد، ولی ما باید توجه داشته باشیم که در تمام دنیا تنها یک چهارباغ داریم و باید هرطرحی در این زمینه هویت این خیابان را مخدوش نکند، از این منظر، به دنبال اجرای طرح بدنه غربی چهارباغ به این شکل نیستیم، قرار نیست ما هویتمان را خراب کنیم و به جای آن پاساژ و مجتمع اداری و تجاری بسازیم.
شهردار اصفهان از قهر شهروندان با برخی پروژه های شهری نیز سخن گفت و افزود: میدان امام علی(ع) و برج جهان نما دو نمونه بارز قهر شهروندان با پروژه ها بود که باعث بی رونقی آن جا شده است.
وی درباره شایعه دست داشتن شهرداری اصفهان در تخریب خانه نائل نیز توضیح داد و اظهار کرد: شهردار پاسدار شهر است و از یادمان های شهر مراقبت می کند و تمام خانه های میراثی هم بخشی از یادمان های شهر هستند که باید از آن ها حفظ و حراست کرد، لذا شهرداری منطقه 3 که خانه نائل در آن واقع شده بود، به محض این که متوجه شد برخی شبانه دست به تخریب بخش هایی از این خانه زدند، وارد عمل شد وجلوی این کار را گرفت.
گفتنی است شهرداری اصفهان در حال حاضر چیزی بیش از 2 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که بخش زیادی از آن بدهکاری به پیمانکارانی است که با این مدیریت همکاری دارند.
این نشست خبری با حواشی همراه بود که بخشی از این حواشی به شرح زیر است:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری وی را در این نشست همراهی می کرد
این نشست خبری در سالن اجتماعات سازمان قطار شهری اصفهان برگزار شد
بیش از 90 خبرنگار، تصویر بردار و گزارشگر در این نشست خبری حضور داشتند
در میان برگزاری جلسه، به دنبال تماس تلفنی استاندار با شهردار اصفهان، برای دقایقی این نشست با اخلال مواجه شد که نوروزی مجددا در جایگاه حاضر و پاسخ سئوالات خبرنگاران را از سر گرفت.
در این نشست بیشتر خبرنگارانی که برای پرسش نام نویسی کرده بودند، موفق به پرسیدن سئوالاتشان شدند.

نوشتن دیدگاه