شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3971
منتشر شده در چهارشنبه, 04 مرداد 1396 13:32
تعداد دیدگاه: 0
کوروش محمدی:

منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر این اساس برنامه زمان بندی تا ۱۵ مرداد اسامی ۵۲ نفر کاندیدای شهرداری اصفهان معرفی می شود


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، کوروش محمدی اظهار کرد: هرکدام از اعضای شورای اسلامی دوره پنجم باید۴ نفر را معرفی کنند که در مجموع به ۵۲ نفر می رسد اما باتوجه به تجاربی که در سایر کلانشهرها کسب شده و بررسی های انجام گرفته، از این ۵۲ نفر باید رزومه و رضایت کسب شود.

وی ادامه داد: برخی افراد از جایگاه های مختلف حضور داشتند که باید با آنها هماهنگی شود تا اول رضایت آنها کسب شود و در مرحله بعدی رزومه به شورا ارائه دهند چراکه بدون برنامه، هیچ تصمیمی روی آنها گرفته نمی شود.

منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: چون بین جلسه قبل و جلسه دیروز که قرار بوده لیست ۵۲ نفر ارائه شوند، فرصت زیادی در اختیار منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان نبوده است بر این اساس برنامه زمان بندی تعیین شده تا ۱۵ مرداد اسامی ۵۲ نفر کاندیدای شهرداری اصفهان معرفی تا بررسی ها انجام شود و ۶ شهریور به جمع بندی نهایی برسیم تا در اولین جلسه رسمی دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان گزینه یا گزینه های شهردار اصفهان معرفی شوند.

وی افزود: اسامی ۵۲ نفر جمع آوری شده اما به جهت نبود فرصت مناسب هنوز با همه این افراد هماهنگی صورت نگرفته است لذا برخی از چهره هایی که از سوی بعضی از منتخبان پنجم شورای اسلامی شهر معرفی شده اند، برای همه شناخته شده نیستند.

محمدی در ادامه گفت: این اسامی مختلف بوده و در بین آنها چهره های ملی و استانی وجود دارد اما عمده آنها از بین چهره های استانی هستند منتهی چون با این افراد هنوز صحبت نشده و رزومه ها دریافت نشده درباره اسامی در حال حاضر نمی توان صحبت کرد اما در جلسه ۱۵ مرداد ماه سال جاری، ۵۲ نفر وارد عرصه بررسی ها خواهند شد.

وی با بیان اینکه گزینه ها بر اساس موقعیت، توانمندیها ، ظرفیت ها و سوابق و تجارب آنها بررسی می شوند، افزود: تکثر در گزینه ها به این دلیل است که ما خود را محدود به گزینه های خاص نکنیم چون کلانشهر اصفهان موقعیت حساسی دارد و جزء کلانشهرهای بزرگ کشور محسوب می شود.

وی اضافه کرد: هیچ احتمال صد در صدی برای تغییر شهردار فعلی اصفهان وجود ندارد چراکه خود آقای جمالی نژاد نیز در بین گزینه های ۵۲ نفری است که بررسی می شوند و ممکن است در نهایت، به عنوان گزینه نهایی معرفی شود.

منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تغییر شهردار به تنهایی نمی تواند تغییری در زیر مجموعه های شهرداری یا روند کاری آنها داشته باشد آنچه که تغییر ایجاد می کند برنامه و تفکر شورای اسلامی شهر است؛ فرقی ندارد که شهردار فعلی ابقا شود و شهردار جدید جایگزین شود، در نهایت با برنامه ای که در شورا تدارک دیده شده، مطابق با آن تفکر و برنامه، امور به پیش خواهد رفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه و تفکر است که در شهرداری تغییر ایجاد می کند، گفت: مردم تغییر را انتخاب کرده اند اما منظور از تغییر، تغییر افراد نیست بلکه تغییر تفکر کاری است و ما در شورای پنجم بر این اساس حرکت می کنیم، البته نه اینکه اعتقاد داشته باشیم روند فعلی ایراد دارد بلکه جای بهبود و ارتقاء روندها وجود دارد.

وی یادآور شد: هم شورای فعلی و هم شهردار و مدیران در گذشته فعالیتی را انجام داده و زحماتی را کشیدند که بسیاری از آنها جای تقدیر و تشکر دارد.

محمدی تصریح کرد: هیچکدام از نمایندگان مجلس، فردی را به عنوان کاندیدای شهرداری اصفهان به منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهر معرفی نکرده اند چون درست است که اعضای شورای پنجم از یک لیست یا جریان فکری انتخاب شده اند اما همگی افراد مستقل دارای تفکرات مستقل و مبتنی بر دانش و تخصص خود هستند و با نگاه مستقل خود به دنبال گزینه های خود گشته و آن را پیدا کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی بازار شایعات داغ است، ادامه داد: در این شرایط برخی صحبت ها صورت می گیرد که خارج از فضای شورا است و از بین ۱۳ نفر منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر کسی به عنوان کاندیدای شهرداری مطرح نیست.

وی افزود: بنا نداریم کسی از اعضای شورای پنجم بابت دریافت شرایط بهتر یا پست های مدیریتی از شورا خارج شود و این تصمیمی ضمنی بین اعضای شوراست که همه به آن معتقد هستیم که به احترام رأی مردم همه اعضای شورای پنجم تا پایان دوره ۴ ساله در جایگاه خود باقی بمانند. منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: هنوز رسمیت پیدا نکرده ایم که جلسات خود را علنی یا غیرعلنی تعریف کنیم و در حال حاضر از مکان های دستگاه های اجرایی مختلف از جمله شهرداری استفاده می کنیم.

منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ارتباط و تعامل بین اعضای شورای پنجم به شدت بالاست البته بین تمامی افراد اختلاف سلیقه وجود دارد که به تفاوت های فردی آنها برمی گردد اما در اهداف والا و مشترک، همگرایی و هم افزایی وجود دارد.

وی افزود: قرار نیست این ۱۳ نفر یک حرف را بزنند بلکه قرار است در قالب شورا و مشورت و در قالب دموکراسی دیدگاه های متفاوت مطرح و بررسی شده و تصمیمات خوبی گرفته شود و گرنه اگر قرار باشد همه یک حرف را بزنند مشکلات شهر حل نخواهد شد.

محمدی تاکید کرد: تغییر استاندار هیچ ارتباطی به کار شورای اسلامی شهر ندارد و ما با هر کسی که استاندار این استان باشد به طور حتم تعامل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: گزینه استاندار گزینه ای است که توسط وزارت کشور تغییر می کند و انتخاب شهردار بر اساس همان تفکری که برآمده از رأی مردم است در قالب شورا صورت می گیرد.

وی افزود: اگر گزینه استانداری مغایر با تفکرات اعضای پنجم شورای اسلامی شهر معرفی شود، تأثیری در روند انتخاب شهردار نخواهد داشت چرا که ما تابع شرایط دولت نبوده و تابع رأی مردم هستیم.

محمدی در ادامه گفت: هنوز به طور مصداقی وارد هیچ گزینه ای برای انتخاب شهردار نشده ایم و در جلساتی که تا به حال بوده بر روی ساز و کارها و ساختار روند انتخاب شهردار به جمع بندی رسیده ایم.

منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس دغدغه ها، منافع مردم و شایسته سالاری حرکت می کنیم بنابراین به هیچ عنوان در روند انتخاب شهردار، به جریان سازی و جو سازی سیاسی توجه نخواهیم کرد، این شرایط هیچ امتیازی را برای گزینه خاصی که معرفی می شود در بر ندارد و هر کدام از این ۵۲ نفر ممکن است گزینه نهایی باشد.

نوشتن دیدگاه