سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3970
منتشر شده در چهارشنبه, 04 مرداد 1396 13:26
تعداد دیدگاه: 0
معین:

رئیس موقت پنجمین دوره شورای شهر اصفهان با اشاره به دیدار با امام جمعه اصفهان گفت: در دیداری که با ایشان داشتیم به موضوع بهبود اوضاع کسب و کار از سوی شورای دوره پنجم اشاره شد که ایشان با توجه به این موضوع به مطالعات و برنامه ریزی های جامع تاکید کردند.


 فتح الله معین با اشاره به دیدار منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان اظهار کرد: دیدار با بزرگان و مسئولان شهر جزء برنامه های منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بوده که قبلا در ماه مبارک رمضان درخواست ملاقاتی با امام جمعه اصفهان از سوی منتخبان شورای پنجم شده بود.
وی اضافه کرد: اما در آن زمان به دلیل مسائل مربوط به ماه مبارک رمضان این دیدار صورت نگرفت و امروز در خدمت ایشان حاضر شدیم که البته قبلا نیز ملاقاتی با آقای زرگرپور، استاندار اصفهان داشتیم.
رئیس موقت پنجمین دوره شورای شهر اصفهان تصریح کرد: در دیدار منتخبان شورای پنجم با امام جمعه معارفه ای از اعضای منتخب شورای پنجم صورت گرفت و سوابق علمی و اجرایی منتخبان، برنامه های کلی مورد نظر آنها و اقدامات صورت گرفته توسط منتخبان شورای پنجم در این مدت گزارش شد.
معین تاکید کرد: در مدت گذشته اقداماتی برای شورای دوره بعدی دیده شده بود که خدمت امام جمعه اصفهان گزارش شد، ایشان نیز از این اقدامات صورت گرفته اعلام رضایت فرمودند و در واقع مطالبی را رهنمون داشتند.

اصفهان دارای توانمندیهای متعددی است
وی افزود: از جمله رهنمون های امام جمعه در دیدار با منتخبان شورای پنجم این بود که تلاش کنیم که اصفهان موقعیت و جایگاه خود را در بین کلانشهرهای کشور داشته باشد و همچنین ایشان به این موضوع تاکید داشتند که اصفهان دارای توانمندی ها و پتانسیل های متعددی است که می تواند از رکود موجود در کشور کمتر آسیب ببیند و نخسین شهری باشد که شاهد رونق اقتصادی در آن باشیم.
رئیس موقت پنجمین دوره شورای شهر اصفهان گفت: ارائه خدمات بیشتر به مردم از جمله تاکیدات امام جمعه اصفهان در این دیدار بود و این بحث را نیز داشتند که ما در مراجعات مردمی و انجام کارها کرامت مراجعه کنندگان را در نظر داشته باشیم و برنامه ای در نظر بگیریم که مردم در ارتباط با شهرداری شاهد سلامت و شفافیت سیستم شهرداری و تسریع در انجام کارهای خود باشند و همچنین در شهرداری دچار مشکلات موجودی که در بسیاری از دستگاه های دولتی است، نباشند.
وی ادامه داد: همچنین امام جمعه در این دیدار تاکید داشتند که ما در مسائل شهرسازی و مسائل موجود در بین چند دستگاه اجرایی تعامل بیشتری را با جناب آقای استاندار، رئیس کمیسیون ماده ۵شهرسازی و سازمان راه و شهرسازی و میراث فرهنگی داشته باشیم که تسهیلاتی را از قبل برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری پیش بینی کنیم و این تسهیلات را توسعه بدهیم و به نوسازی و بازسازی بافت فرسوده شهر کمک کنیم.

تلاش برای بهبود شرایط کسب و کار
معین اضافه کرد: همچنین اگر قرار است که جایی را تغییر کاربری بدهیم، این موضوع را با مطالعات جامعی که انجام می دهیم، از قبل نسبت به انجام این موضوع اقدام کنیم و با مراجعه هر فرد نخواهیم این مورد را به کمیسیون ماده ۵ و مراجع مربوطه ارجاع کنیم.
وی تصریح کرد: از سوی شورای پنجم این موضوع عنوان شد که بهبود محیط کسب و کار یکی از برنامه های جدی شورای پنجم است و در این زمینه ما فعال خواهیم شد که امام جمعه در این مورد ضمن ابراز خوشحالی از انجام این کار تاکید داشتند که در راستای انجام این کار باید مطالعات و برنامه ریزی های جامع و کامل صورت بگیرد.
رئیس موقت پنجمین دوره شورای شهر اصفهان ادامه داد: همچنین ایشان، در بحث گردشگری مطالباتی را عنوان کردند و بحث گردشگری را به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد رونق اقتصادی در شهر می دانستند و در راستای همکاری در گردشگری در راستای رونق گردشگری شهر تاکید داشتند.
وی تاکید کرد: آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان نیز فرمودند من همانگونه که تاکنون از دستگاه های اجرایی، شهرداری و شورای اسلامی شهر در مقاطع مختلف حمایت می کردم، اگر انتقاد یا مطلبی بود نیز خود به آنها منتقل می کنم. از این رو ایشان بیان کردند که در دوره بعدی هم همین منوال طی می شود، همچنین این اطمینان بخشی را داشتند که روابط شورای پنجم با امام جمعه روابط خوب، مستحکم و سازنده خواهد بود.

نوشتن دیدگاه