سه شنبه 28 فروردين 1403, Tuesday 16 April 2024, مصادف با 7 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3814
منتشر شده در سه شنبه, 01 فروردين 1396 09:52
تعداد دیدگاه: 0
جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر اصفهان:

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون 99 هزار نفر در محل‌های ستاد اسکان خدمات سفر شهر اصفهان اسکان یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان، احمد رضا مصور اظهارکرد: ستاد خدمات سفر شهر اصفهان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی از پنچ شنبه هفته گذشته فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون 99 هزار نفر در محل های ستاد اسکان خدمات سفر شهر اصفهان مستقر شده اند، افزود: در شب گذشته نیز 50 هزار و 122 نفر در محل های ستاد اسکان خدمات سفر شهر اصفهان اسکان یافتند.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه شب گذشته در مدارس آموزش و پرورش 25 هزار و 443 نفر اسکان یافتند، گفت: همچنین در شب گذشته در منازل استیجاری 11 هزار و 575 نفر و در باغ فدک نیز 3 هزار نفر مستقر شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در شب گذشته در هتل ها و میهمان پذیرها 9 هزار و 800 نفر که معادل 70 درصد ظرفیت هتل‌ها و مهمان‌پذیرها است و در خوابگاهها و فرهنگسراها نیز 304 نفر حضور یافتند.

مصور با اشاره به اینکه اولویت اسکان در شهر اصفهان به ترتیب با هتل ها، میهمان سراها، منازل استیجاری، خوابگاه های دانشجویی، کلاس های مدارس آموزش و پرورش و در نهایت باغ فدک است، عنوان داشت: اصول کار ستاد سفر شهر اصفهان این است که در زمان بارندگی و در غیر این صورت به دلیل اینکه هتل‌ها و مهمانپذیرها زیرساخت‌های صنعت گردشگری شهر هستند و اولویت اسکان با این مکان هاست.

وی تصریح کرد: باید مسولان مربوطه زمینه برای رقابت هتل‌ها و مهمانپذیرها فراهم کنند تا مسافران نیز برای مراجعه به این مکان‌ها رغبت پیدا کنند.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: مکان های آموزش و پرورش و منازل استیجاری اولویت بعدی و در نهایت باغ فدک برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه ظرفیت باغ فدک بسیار محدود و حداکثر برای حدود 2 تا 2 هزار و پانصد خانواده است به همین دلیل مسافران به ترتیب اولویت مکان های اسکان ابتدا به مکان‎های سرپوشیده و در نهایت باغ فدک هدایت می شوند.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان یادآور شد: آمار مسافران نشان می‌دهد شیب رو به رشدی داشتیم و شب گذشته 2 تا 3 برابر تعداد شب های گذشته مسافر وارد اصفهان شده است که این آمار نشان دهنده این موضوع است که در معرض موج اول سفر قرار گرفتیم.

وی اذعان کرد: آب و هوای اصفهان از قبل پیش‌بینی شده بود که در ایام نوروز هوای اصفهان بارانی و نامساعد است و خود را آماده کردیم که در این شرایط شهر را پاکیزه و آماده پذیرای مسافران نوروزی نگه داریم.

مصور تأکید کرد: با وجود بارندگی صبح امروز اکیپ‌های نظارتی مشغول شدند و از دوربین‌های کنترل میادین مختلف شهر زیر نظر هستند و مشکلی وجود ندارد.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان در پایان اضافه کرد: توصیه ما به مسافران استفاده از 41 کیوسک‌ اطلاع‌رسانی و مساجد پذیرای مسافران است که کمترین مسیر ترافیکی را در نظر گرفته تا دچار مشکل نشوند.

نوشتن دیدگاه