پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3783
منتشر شده در چهارشنبه, 04 اسفند 1395 11:29
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اصفهان:

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از سرفصل های مهم برنامه اصفهان 1400 توجه به مسائل اجتماعی است که کمک به رشد اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار جزئی از آن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا ، اصغر آذربایجانی در حاشیه سومین نمایشگاه دستاورد های زنان سرپرست خانوار با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات شورای شهر دوره چهارم کمک به زنان سرپرست خانوار بوده است گفت: حاصل این توجه تصویب لایحه ای برای حمایت از این افراد بود.

وی افزود: این لایحه به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار در حوزه های آموزشی، حمایتی و تسهیلاتی است.
آذربایجانی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار علاوه بر توجه به وظیفه مادری به مشکلات اقتصادی خانوار هم باید توجه داشته باشند، گفت: از این رو سعی کردیم با همکاری در برگزاری نمایشگاه عرضه دستاورد های این افراد، مقداری از مشکلات این افراد را کم کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از ردیف های بودجه ای در لایحه بودجه سال 96 ارائه اعتبار مشخص برای برپایی نمایشگاه های دستاورد های زنان سرپرست خانوار است گفت: خوشبختانه این ردیف اعتباری هم به تائید اعضای شورای شهر رسید تا کمکی به آنان باشد.
این عضو شورا با اشاره به اینکه برپایی این نمایشگاه های موقتی یکی از برنامه های در دستور کار معاونت فرهنگی است بیان کرد: از این رو شاهد برگزاری نمایشگاهی در مناطق شهری اصفهان هستیم.
وی با اشار به استقبال خوب شهروندان از این نمایشگاه ابراز کرد: این مسئله به این دلیل است که محصولات خوب و با کیفیتی در این نمایشگاه ها عرضه می شود.
آذربایجانی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه یکی از سرفصل های مهم در برنامه اصفهان 1400 توجه به مباحث اجتماعی در شهر است گفت: یکی از مصادیق توجه به مسائل اجتماعی کمک به رشد اجتماعی زنان سرپرست خانوار است.
وی افق برنامه اصفهان 1400 برای زنان سرپرست خانوار را ارائه کمک های حمایتی با رویکرد توانمندسازی افراد تعریف کرد.

نوشتن دیدگاه