جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3781
منتشر شده در چهارشنبه, 04 اسفند 1395 11:23
تعداد دیدگاه: 0

اولین نمایشگاه آموزشی و اطلاع رسانی سلامت کشور، 4 الی 6 اسفندماه سال جاری در طبقه سوم مجموعه اصفهان سیتی سنتر برگزار می شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی اصفهان سیتی سنتر، رئیس مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه برای اولین بار در حوزه سلامت محیط به شکل تخصصی در کشور و در اصفهان سیتی سنتر ارائه می شود.

به گفته آیت سهرابی، این نمایشگاه سعی دارد با زبانی ساده به مردم نشان دهد که بهداشت چه تاثیری بر زندگی آن ها دارد تا مردم نیز پیام های سلامت را به خوبی دریافت و در شیوه زندگی خود به کار برند.
وی ادامه می دهد: در حوزه سلامت علاوه بر جسم انسان ها به وضعیت روحی و محیط زندگی شهروندان نیز توجه داریم. ضمن اینکه لازم است بگوییم منظور از سلامت محیط در واقع محیط زندگی شهروندان نیست. برای مثال سلامت مواد غذایی، آب، آشامیدنی ها، هوای سالم ، دفع بهداشتی زباله و فاضلاب همگی مواردی هستند که در بهداشت محیط طبقه بندی می شوند.
وی می افزاید: این نمایشگاه در مدت زمان 3 روز برگزار می شود و 20 موضوع را در غرفه های جداگانه اطلاع رسانی خواهد کرد. بخشی از این 20 موضوع مربوط به مواد غذایی، آب آشامیدنی و نوشیدنی ها است. بخش دیگر آن مربوط به سلامت مردم در رابطه با پیشگیری از استعمال دخانیات و موضوعاتی که باید در رستوران ها مورد توجه قرار دهند.
سهرابی هدف از انتخاب سیتی سنتر به عنوان مکان اجرای این نمایشگاه را این چنین بیان می کند: مردم از مجموعه اصفهان سیتی سنتر استقبال بسیار خوبی می کنند و خود مجموعه تا کنون خدمات زیادی را در زمینه ارائه خدمات سلامت به مردم داشته است. از این رو با مدیریت این مجموعه ارتباط بر قرار کردیم و ایشان نیز از این موضوع استقبال خوبی کردند. در واقع همکاری مجموعه در برپایی این نمایشگاه تا اندازه ای بود که گویا این کار متعلق به خود مجموعه است.
وی ادامه می دهد: البته ما قبلا در زمینه آموزش فعالیت هایی داشتیم اما این آموزش ها بسیار محدود بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این فعالیت را گسترش دهیم و معتقدیم باید برویم به دورن جامعه و مکان هایی که مردم بیشتر رفت و آمد دارند. این نمایشگاه در مجموعه اصفهان سیتی سنتر می تواند بسیار موفق باشد. زیرا ما تنها به حضور مردم تکیه نکردیم و از تمامی اتحادیه های مرتبط درخواست کردیم تا زیرمجموعه های خود را برای شرکت در کارگاه آموزشی به این نمایشگاه بفرستند.
سهرابی در مورد اولویت های آموزشی در این نمایشگاه می گوید: از آن جایی که خوراکی ها یکی از نیازهای روزمره مردم است ما این موضوع را در اولویت برنامه های آموزشی خود قرار دادیم. از طرفی ما تنها در منطقه دو نزدیک به 34 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی داریم که رسیدگی به تمامی آن ها کار سختی است. دومین و سومین اولویت ما نیز به ترتیب موضوعات آب، نوشیدنی ها و قلیان است که غرفه هایی را به آن ها اختصاص داده ایم. البته در این نمایشگاه به کودکان نیز توجه داشتیم و بخش میانی نمایشگاه را به آنان اختصاص دادیم. برای آن ها مسابقات و بازی هایی گذاشتیم که توام با جایزه هستند تا علاقمند شوند و از طریق بازی مباحث سلامت را نیز یاد بگیرند.
آگاهی از ما، دقت در خرید از شما
کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط نیز با تاکید بر اهمیت این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه پیام های مختلفی را برای مردم دارد که از آن جمله می توان به " آگاهی از ما دقت در خرید از شما" اشاره کرد. در ضمن اگر چه این اولین نمایشگاه در زمینه سلامت محیط شهرندان است اما برای ما شروع یک فعالیت مستمر محسوب می شود.
هوشنگ طاهری ادامه می دهد: ما در این نمایشگاه به هیچ عنوان تبلیغ برند خاصی را نخواهیم داشت. حتی برند هایی که واقعا خوب کار می کنند و هدفمان تنها اطلاع رسانی به شهروندان است. اطلاعاتی که جزئی از حقوق مردم محسوب می شوند. متاسفانه در بسیاری از موارد مردم نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند زیرا از آن اطلاعی ندارند.
طاهری می گوید: بسیاری از مواد غذایی به رنگ های مصنوعی آغشته شده اند و یا پخت های ناسالمی دارند که این موضوع سلامت آن ها را به خطر می اندازد. بنابراین زمانی که آموزش ببینند و بتوانند مواد ناسالم را تشخیص دهند، می توانند سلامت خود را تضمین کنند.

نوشتن دیدگاه