شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3401
منتشر شده در شنبه, 13 شهریور 1395 11:23
تعداد دیدگاه: 0

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: اجرای پلیس افتخاری، در کنارتاثیراتی که در انضباط بخشی، تصریح در عبور و مرور و همچنین ارتقا فرهنگ عمومی دارد راهکار موثر در کاهش تصادفات است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، در حاشیه افتتاحیه اولین طرح پلیس افتخاری در اصفهان که به دنبال اجرای موفقیت آمیز"سه شنبه های بدون خودرو" در محور چهارباغ اصفهان، با حضور شهردار و مسئولین محترم پلیس راهور ناجا، محیط زیست و پویش فرهنگ ترافیک شهرداری اصفهان در میدان امام (ره) کلید خورد، گفتگویی داشتیم با رئیس پلیس راهور ناجا استان اصفهان در راستای اطلاع رسانی جامع تر از این طرح که شرح آن در ذیل آمده است:
رئیس پلیس راهور استان اصفهان در مورد اجرای اولین طرح پلیس افتخاری در اصفهان گفت: با مشارکت بسیارخوبی که پلیس راهنمایی و رانندگی با معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان(مخصوصا از زمان اجرای پویش فرهنگ ترافیک) داشتیم، ما نیز توانستیم اقدامات و اتفاقات بسیار خوبی را یکی پس از دیگری رقم بزنیم.
سرهنگ رضا رضایی افزود: این اتفاقات با اجرای موفق "سه شنبه های بدون خودرو" شروع شد و امید است با اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد همه شهروندان ما را در جهت معرفی اصفهان به عنوان شهر نمونه کشوری در حوزه ترافیک همراهی کنند.
وی ضمن تاکید بر اینکه اعتقاد امروز پلیس برای موفقیت در حوزه های ماموریتی محوله از جمله حوزه ترافیکی استفاده از همراهی و مشارکت مردم است، افزود: تمام شهروندان رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می توانند پلیس خود باشند و سلامتی را نه تنها برای خود بلکه برای خانواده و آحاد جامعه تضمین می کند.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: ما نیز در جهت اجرای مقررات با افرادی از جنس خود مردم که در سایر سازمان و نهادها از جمله: معلمین، دانشگاهیان، کسبه و بازار همچنین رانندگان ناوگان عمومی اهم از تاکسی، اتوبوس، شاغل هستند، "طرح پلیس افتخاری" را رونمایی کردیم.
رضایی در مورد تاثیرات اجرای این طرح گفت: پلیس های افتخاری کنار همکاران ما در تقاطع ها و به خصوص در مرحله اول (حوزه های گذرگاهی عابر پیاده) مستقر و ما را در اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی همراهی می کنند و این امر باعث انضباط بخشی، تصریح در عبور و مرور و همچنین ارتقا فرهنگ عمومی می شود و در نهایت به هدف غایی که کاهش تصادفات است توفیقات خوبی دست می یابیم.
وی در مورد شرایط ابتدایی ثبت نام از متقاضیان تصریح کرد: افرادی که با پلیس همکاری می کنند باید حداقل 18 سال سن، مدرک دیپلم همچنین از صحت و سلامت لازم برای برنامه های ماموریتی ما برخوردار باشند.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان با ابراز نگرانی از آمار 80درصدی تصادفات منجر به فوت افزود: از این تعداد 50 درصد موتورسیکلت و 30درصد عابر پیاده، را تشکیل می دهد.
رضایی علت این میزان تصادفات را عدم توجه به مقررات عنوان و گفت: تاکید ما به راکبین موتورسیکلت که اکثرا بخاطر صدمات ناشی از سر فوت می شوند این است که با استفاده از کلاه ایمنی می تواند تا 80درصد از این صدمات جلوگیری کند.
وی مورد حوادث حوزه عابرین پیاده افزود: در بعضی موارد تصادفات عابر پیاده در محلی از خیابان اتفاق می افتد که دقیقا در آن محل پل عابر مکانیزه وجود داشته است.
رضایی یادآور شد که پلیس در بسیاری از موارد که راکبین موتورسیکلت و حتی عابرینی که نسبت به این موضوعات توجه نمی کنند سهم تقصیر داده و حتی مقصر معرفی می کند. لذا رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند به ما در این زمینه کمک کند.
وی خاطرنشان کرد از ابتدای سال جاری تا کنون 5درصد در حوزه درون شهری و استان اصفهان، کاهش تصادفات داشتیم.

نوشتن دیدگاه