پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3397
منتشر شده در پنج شنبه, 11 شهریور 1395 11:49
تعداد دیدگاه: 0

در ادامه اجرای موفقیت آمیز طرح سه شنبه های بدون خودرو، اولین طرح پلیس افتخاری در میدان امام (ره) کلیدخورد تا نشان دهد که او هم هوای اصفهان را دارد.

 رئیس پلیس راهورناجا با تاکید بر رویکرد پلیس در افزایش مشارکت مردمی و استفاده از توان آن ها در همه حوزه های ماموریتی خود گفت: در حوزه راهور این اتفاق رقم خورده و با هماهنگی همه سازمان ها اتفاقات خوبی در شهر افتاده است.
رضایی ابراز امیدواری کرد: پلیس افتخاری که نمادی از مشارکت مردمی است بتواند نقش خود را بیش از پیش مشخص کند.
در حوزه توسعه پایدار، اگر در میدان امامی هستیم که بیش از 400 سال پیش گذشتگان برای ما به یادگار گذاشتند، ما نیز باید به گونه ای عمل کنیم که آیندگان نیز اینگونه برای ما قضاوت کنند.
وی با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نامگذاری شده افزود: با یک اقدام و گذاشتن یک تابلو کوچک پشت خطوط برای گذرگاه عابرپیاده، با بررسی که از سطوح مختلف تحصیلاتی انجام شده موید آن بود که همه مردم اصفهان، مقید به اطاعت از قانون هستند.

بیش از 80 درصد تصادفات فوتی اصفهان مربوط به 2حوزه موتور سیکلت و عابرپیاده
رئیس پلیس راهور ناجا استان اصفهان یکی از دغدغه های اصلی پلیس راهور را آمار تصادفات رانندگی عنوان کرد و در ادامه داد: بیش از 80 درصد از تصادفات فوتی کلانشهراصفهان و استان مربوط به 2حوزه موتور سیکلت و عابرپیاده است .
وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از توان پلیس افتخاری و با مشارکت کاربران ترافیک در بخش عابر پیاده، راننده خودرو و سرنشینان همه باهم در اجرای مقررات هوای همدیگه را داشته باشیم.

توجه و آموزش قوانین و مقررات ترافیک و رانندگی باید برای همگان الزامی باشد
فرمانده انتظامي استان اصفهان با اشاره به اینکه اولین کلید پلیس افتخاری ترافیک را امور راهنمایی و رانندگی در استان اصفهان می زند اذعان داشت: اصفهان در بیشتر حوزه ها پیش قدم بوده که نشات گرفته از یک فرهنگ و اتاق فکر روشن متشکل از شهرداری،نیروی انتظامی ، معاونت و رئیس پلیس راهور است.
آقاخانی افزود: امروز باید توجه و آموزش قوانین و مقررات ترافیک و رانندگی برای همگان الزامی باشد چرا که هر فرد چه به صورت پیاده یا سواره یک عنصر ترافیک است و این نکته را نباید فراموش کرد که هر فرد در رانندگی یک الگوی موثر برای دیگر کاربران ترافیک است.

پایه های اصلی اجتماع متمدن امروزی، نظم و قانون مداری است
وی ضمن اشاره به اینکه پایه های اصلی اجتماع متمدن امروزی، نظم و قانون مداری است افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته مشخص گردید مشکلات حمل و نقل شهری و معضل ترافیک ملت های مختلف دلایل متعددی دارد که یکی از این عوامل، بی توجهی جامعه شهرنشین و رانندگان به قانون و اجرای مقررات و احترام به سایر افراد در رانندگی است. بنابراین باید نگرش ، فرهنگ رانندگی و رفتار ترافیکی سایرشهروندان را تغییر و اصلاح کرد که این امر میسر نمی شود مگر اینکه هر فرد خود پلیس خود باشد.
فرمانده انتظامي استان اصفهان اظهار داشت: در حوزه ترافیک چند متغیر اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی، انضباط ترافیکی، کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت، افزایش بهره وری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش می یابد که باعث می شود به نقطه مطلوب و اصلی هدف یعنی هوای اصفهان را داریم برسیم.
آقاخانی گفت: امروز در شهر اصفهان با توجه به معضلات ترافیکی، تلاش کردیم از ظرفیت های پویش با بهره گیری از تمام توان مردمی در راستای تذکر به رانندگان و عابران بی توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده کنیم و 300‌نفر از بازرسان نامحسوس کنترل ترافیک غریب به 300همیار پلیس و50 پلیس افتخاری بتواند به معضلات ترافیکی بپردازد.
وی ضمن تاکید بر اینکه احیای روحیه امر به معروف و نهی از منکر در زمینه قوانین و مقررات رانندگی، آموزش شهروندان و کاربران ترافیک باید انجام شود بیان کرد: در سال 94، نیروی انتظامی افتخار دارد که با به کار گیری همین عناصر، فرهنگ سازی و آموزش و ارتقا فرهنگ ترافیکی نسبت به کاهش تصادفات منجر به فوت در درون و برون شهر قدم های موثری بردارد.

 

policehavayeesfahan

 

بلندمرتبه سازی، اولین بار در معماری عمارت عالی قاپو انجام شد
پروفسور برنامه ریزی شهری گفت: بعد از خواندن کتابی با عنوان؛ " اصفهان نصف جهان " و برگشت به ایران،به 120 مورد خلاقیت برای اصفهان پی بردم.
میدان امام، مفصلی است بین میدان قدیم(کهنه) که بافت قدیم اصفهان بوده و میدان امام (جدید) که بافت جدید در زمان شاه عباس را شامل می شد که ورودی آن از عمارت عالی قاپو بوده است.
ضرابی ضمن اشاره به اینکه خارجی ها از محور چهارباغ به عنوان استخوان کمر یاد می کنند در ادامه افزود: میدان نقش جهان،مفصلی است بین میدان قدیم(کهنه) که بافت قدیم اصفهان بوده ومیدان امام (جدید) که بافت جدید در زمان شاه عباس را شامل می شد که ورودی ان از عمارت عالی قاپ بوده است.
وی تاکید کرد: خارجی ها ازمحور چهارباغ به عنوان استخوان کمر یاد می کنند و زیباترین بلواری که بعدها فرانسه از آن ایده گرفت و شانزده لیزه را بنا نهاد. بلندمرتبه سازی، اولین بار در معماری اصفهان ساخته شد. 300سال پیش، ساختمان 6 طبقه عالی قاپو را با چه دانشی طراحی کردند که ایتالیایی ها در مورد آن تحقیق کردند. با ازای هرمشکل یک راه حل در کنارش است.

در سال 1/5میلیون ماشین به شهرها اضافه می شود
ضرابی برنامه ریزی را حرکت عالمانه، متفکرانه، اندیشمندانه برای حل مشکلات شهری و منطقه ای تعریف کرد و اظهار داشت: یکی از معضلات شهری ترافیک است. در سال 1/5 میلیون ماشین به شهرها اضافه می شود و در 10 سال آینده چه فاجعه ای ایجاد می شود و وقت مردم در این ترافیک ضایع می شود.
وی از شهر به عنوان یک ارگان زنده یاد کرد و گفت: این ارگان هم مرگ و میر دارد ولی ممکن است چندقرن به طول بینجامد و اگر به آن رسیدگی نشود به سمت مرگ پیش می رود. استراتژی های توسعه پایدار حرف اول را در دنیا می زند. عدم توجه به مسائل هواشناسی باعث به وجود آمدن مشکلات زیست محیطی شده و جهت بادها از سمت جنوب غرب (محور مبارکه _ محمودآباد) شده است.
پروفسور برنامه ریزی شهری ادامه داد: ما برای حل معضل ترافیک باید سه اقدام را انجام دهیم. انسان، جاده و وسیله نقلیه، سه عامل ترافیک را شکل می دهد. انسان را باید آموزش داد و بدون آموزش سرخود عمل می کند و تمام آشفتگی های ترافیک شهری مربوط به افرادی است که آموزش ندیده اند.
ضرابی دومین مسئله را عامل "راه" دانست و گفت: باید به آن توجه کرد و موقع تصادفات علت را بررسی و تحلیل نمود. وسیله نقلیه به عنوان سومین عامل اشاره کرد.

نوشتن دیدگاه