پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3268
منتشر شده در شنبه, 23 مرداد 1395 11:09
تعداد دیدگاه: 0
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر گفت: روند بیماری مردم و آمار بیماری‌های غیر‌واگیر افزایش پیدا کرده و بیماری سرطان و به خصوص سرطان‌های گوارشی به دلیل تغذیه نامناسب مردم 1300 درصد افزایش پیدا کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس، عدنان زادهوش پیرامون طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو اظهار کرد: اصل طرح قابل‌قبول است و در کشورهای دیگر هم اجرایی شده و جواب‌های مثبتی گرفته است؛ اما نیازمند مقدمات و همکاری بیشتری است تا هم امنیت دوچرخه‌سواران تضمین شود و نیز مسیرهای اختصاصی برای آن‌ها احداث شود.

وی نقطه‌ضعف این طرح را نبود ساختارهای اولیه دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مسیرهای امن ویژه دوچرخه را گسترش و به دوچرخه‌های باتری‌دار رایانه اختصاص دهیم، در این طرح به نتایج مطلوب‌تری خواهیم رسید.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر از احداث 200 کانون سلامت در محلات اصفهان خبر داد و گفت: از وظایف این کانون‌ها هدایت مردم برای افزایش اطلاعات عمومی آن‌ها در حوزه سلامت و پیشگیری و کاهش بیماری هواست، چراکه بهترین راه پیشگیری اطلاع رسانی دقیق و چهره به چهره با مردم است.

زادهوش با انتقاد از عزم دیگر دستگاه‌ها در خصوص سلامت شهروندان بیان کرد: با احترام به همه سازمان‌ها، وضع بسیار اسف‌بار است و ما در شرایط بدی از لحاظ سلامت شهروندی هستیم و روند بیماری مردم و آمار بیماری‌های غیر واگیر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: بیماری سرطان و به‌خصوص سرطان‌های گوارشی به دلیل تغذیه نامناسب مردم 1300 درصد افزایش پیدا کرده است و در این شرایط همه دستگاه‌ها باید نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر شعارهای همیشگی مسئولین اسبق و فعلی را درباره پزشک خانواده و پزشک ارجاع، بدترین جا برای ضربه خوردن دانست و تصریح کرد: وزرا برای ما پاسخگو نبوده‌اند. نظام وزاتخانه‌ای بعدازاین همه کاری که البته انجام داده است؛ کاری که باید انجام می‌داده است و آن شعاری که تنها راه نجات را بهداشت می‌داند انجام نداده است.

زادهوش تأکید کرد: انجام ندادن بحث پزشک ارجاع و پزشک خانواده بسیار آسیب دهنده و آزاردهنده است.

وی به موضوع مشکل هوای استان هم اشاره کرد و گفت: اشکال کار ما اینجاست که رودخانه را خشک کرده‌ایم و ذرات گردوغباری که از باتلاق گاوخونی می‌آید، برای سلامت مضر است و ما با دست خودمان صنایعی را به اصفهان تحمیل کرده‌ایم که باید در کنار آب باشد ولی آبی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر با انتقاد از برنامه‌ریزان اصلی کشور و وادادگی آن‌ها به فرهنگ غرب خاطرنشان کرد: آن‌ها بدون توجه به درک داخلی کشور و جانمایی غلط صنایع موجود در اصفهان ما را با آسیب‌هایی مواجه کرده‌اند.

زادهوش اضافه کرد: در همه جای دنیا صنایع بزرگ در کنار دریاها احداث می‌شوند و پالایشگاه‌ها باید بدون استفاده از سوخت فسیلی کار کنند ولی متأسفانه این‌گونه عمل نمی‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تصریح کرد: این عوامل سبب شده است تا مردم شهر اصفهان، مردمی با بیماری‌های متعدد تنفسی و سرطان‌های مختلف باشند و این آسیب‌ها محصول بی‌کفایتی مسئولین قبلی و فعلی برای مدیریت صحیح و درست است.

نوشتن دیدگاه