پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 303
منتشر شده در سه شنبه, 25 آذر 1393 22:38
تعداد دیدگاه: 0

همراز: استاندار اصفهان از ورود ماهانه حدود 30 هزار نفر گردشگر به این استان خبر داد. رسول زرگرپور امشب در نخستین جلسه کمیته روابط بین‌الملل این استان با اشاره به سیاست‌های بین‌المللی دولت «تدبیر و امید» در برقراری ارتباط عزتمند با کشورهای خارجی، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم حضور تجار،...

همراز: استاندار اصفهان از ورود ماهانه حدود 30 هزار نفر گردشگر به این استان خبر داد.

رسول زرگرپور امشب در نخستین جلسه کمیته روابط بین‌الملل این استان با اشاره به سیاست‌های بین‌المللی دولت «تدبیر و امید» در برقراری ارتباط عزتمند با کشورهای خارجی، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم حضور تجار، گردشگران و مقامات سیاسی به این استان در مقایسه با مدت مشابه سال‌های گذشته چندین برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه این هیئت‌های خارجی برای اینکه اوضاع کشور را بسنجند به ایران سفر و در کنار آن به «اصفهان قلب تپنده ایران» هم سفر می‌کنند، افزود: پیشرفتی که در جریان 1+5 رخ داده است، سبب شده که کشورهای اروپایی مراودات اقتصادی خود را در ایران گسترش دهند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان هم صنعتی‌ترین و هم پرجاذبه‌ترین میراث فرهنگی و جزو 10 شهر دیدنی دنیاست که مورد توجه و بازدید تجار، سیاستمداران و گردشگران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته ورود گردشگران به اصفهان دو برابر شده است، چنانکه تقریباً هر ماه بین 25 تا 30 هزار نفر گردشگر از 65 کشور دنیا وارد این استان می‌شوند، هرچند محدودیت‌ها و مشکلات خاص خود را هم داریم.

استاندار اصفهان به حضور بیش از 80 هیئت سیاسی تاکنون به اصفهان جهت بازدید، مذاکرات و ورود ده‌ها هیئت بازرگانی به دعوت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به این حجم ورود گردشگر به اصفهان به این نتیجه رسیدم که باید مرکزی برای هماهنگ و هم‌افزایی ایجاد شود.

زرگرپور تأکید کرد: در این دیدارها در خصوص مسائل اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و خواهرخواندگی رایزنی شد که در این بین باید هریک از دستگاه‌های مربوطه وارد عمل شوند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: به همین دلیل چند ماه پیش کمیته هماهنگی روابط بین‌الملل شکل گرفت که این کمیته متشکل از استاندار، شهردار، رئیس اتاق بازرگانی، مدیرکل میراث فرهنگی و نماینده وزارت خارجه در این استان است که به صورت موضوعی نیز از سایر مسئولان دعوت به همکاری می‌شود که کار هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر برنامه‌های بین‌المللی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه این اعضا به حوزه کاری یکدیگر وارد نمی‌شوند، اظهار کرد: این کمیته فقط وظیفه هماهنگ‌کننده دارد.

زرگرپور به عقد قرارداد خواهرخواندگی اصفهان با 14 شهر بزرگ دنیا اشاره و تشریح کرد: با کمال تأسف از قسمت اعظم ظرفیت این کشورها استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید مکانی باشد که پیگیر این روابط باشد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی هم یک سری ارتباطات و برنامه‌هایی دارد که باید در این زمینه هماهنگی لازم را به عمل آورد.

استاندار اصفهان به تشکیل جلسه سه ماه گذشته اجلاس سفرای جمهوری اسلامی در خارج با حضور 20 استانداری که ارتباط خارجی داشتند اشاره کرد و گفت: ایده چنین کمیته را بنده دادم و سپس این کمیته تشکیل شد.

این مسئول در پایان توضیح داد: در کنار سفرهای سیاسی و گردشگری ما به دنبال نتایج اقتصادی هستیم و در مجموع از این رفت‌وآمدها برای توسعه پیشرفت و استفاده حداکثری اصفهان استفاده می‌کنیم.

منبع: فارس

نوشتن دیدگاه