شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2908
منتشر شده در دوشنبه, 17 خرداد 1395 11:23
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل ستاد دیه کشور:

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: بیش از هفت هزار زندانی جرائم غیرعمد در انتظار آزادی به سر می برند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از صدا و سیما سید اسدالله جولایی با اعلام آمار هفت هزار و 588 نفری مددجویان جرائم غیرعمد در کشور افزود: سال گذشته با برپایی جشن‌های گلریزان ویژه ماه رمضان و دریافت کمک‌های پربرکت مقام معظم رهبری، رؤسای سه قوه، نمایندگان مجلس و مردم شریف و نیکوکار ایران اسلامی به طور تقریبی زمینه آزادی 14 درصدی محکومان نیازمند فراهم شد که امید است این روند امسال بیشتر شود.

وی گفت: سال 94 در 225 نقطه کشور از جمله شهرستان‌های محروم سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان نیز میزبان جشن گلریزانی بودیم که زمینه رهایی بسیاری از مددجویان واجد شرایط را فراهم کرد.

جولایی با اشاره به عملکرد سال گذشته این مجموعه حمایتی در برگزاری آیین‌های گلریزان آزادی افزود: سال 94 ستادهای دیه شعب استانی با برپایی 263 جشن گلریزان با اولویت بخشی به سرپرستان خانواده و زندانیان زن کشور، موجبات رهایی 1080 زندانی نیازمند را در رمضان سال 94 فراهم کردند.

مدیرعامل ستاد دیه گفت: از مجموع مبلغ اهدایی نیکوکاران در رمضان سال گذشته به ترتیب استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، ‌آذربایجان شرقی، سیستان‌ و بلوچستان و خراسان‌رضوی بیشترین کمک را در جشن‌های گلریزان برگزار شده به خود اختصاص داده‌ و در طول این ماه نیز، استان بوشهر با برگزاری 25 جشن و استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان به ترتیب با 21 و 19 همایش میزبان بیشترین تعداد مراسم گلریزان بودند.

وی از سامانه #7777*780* به عنوان آسان ‌ترین سامانه دریافت وجوهات مردمی از طریق تلفن همراه یاد کرد و افزود: تاکنون بیش از 35 هزار نیکوکار از سراسر کشور در کمترین زمان و بدون هزینه از طریق این سامانه مبالغ خود را از یکهزار تا چند میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد واریز کرده‌اند.

ستادهای دیه شعب استانی در 6 سال گذشته، با برگزاری بیش از 1520 جشن گلریزان در سطح کشور شرایط آزادی قریب به 49 هزار نفر از زندانیان نیازمند و آبرومند کشور را فراهم کرده است.

نوشتن دیدگاه