جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2789
منتشر شده در چهارشنبه, 22 ارديبهشت 1395 08:31
تعداد دیدگاه: 0

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه که روز گذشته در تالار ایوان شمس برگزار شد بر ضرورت توجه به مسأله نشاط اجتماعی تأکید کرد و گفت: تقویت سرمایه اجتماعی و حفظ سرمایه انسانی باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا باید 21 درصد کارگران ما در محیط‌های صنعتی و افراد شاغل...

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه که روز گذشته در تالار ایوان شمس برگزار شد بر ضرورت توجه به مسأله نشاط اجتماعی تأکید کرد و گفت: تقویت سرمایه اجتماعی و حفظ سرمایه انسانی باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا باید 21 درصد کارگران ما در محیط‌های صنعتی و افراد شاغل در مراکز کارگری مصرف کننده مواد مخدر باشند.این موضوع به تولید خسارت می‌زند پس باید از تمامی ظرفیت‌ها برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه استفاده کنیم.

علیرضا جزینی با بیان اینکه 3 درصد افراد جامعه گرفتار اعتیاد هستند، افزود: نزدیک به 790 هزار معتاد را تحت پوشش درمانی داریم و برای این امر بیش از 30 تن دارو در سال مصرف و بیش از 10 هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود. وی با اشاره به اینکه 600 میلیارد دلار گردش مالی موادمخدر در دنیاست، گفت: قاچاقچیان موادمخدر از این مسیر در ایران 3 میلیارد دلار منفعت می‌برند و از این کار دست‌بردار نیستند. متأسفانه مصرف موادمخدر سنتی در گذشته به سمت مواد صنعتی چون شیشه رفته است و تنها سازمان ملل 540 نوع موادمخدر صنعتی را گزارش کرده است. قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ساخت و تولید مواد صنعتی در گوشه آشپزخانه‌ها قابل انجام است و ما سال گذشته 220 کارگاه و آشپزخانه تولید شیشه را منهدم کردیم. امسال تاکنون 70 تن موادمخدر کشف شده است و سال گذشته نیز 618 تن موادمخدر کشف شد که دو تن از آن ماده محرک شیشه بود.

نوشتن دیدگاه