سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24090
منتشر شده در پنج شنبه, 11 خرداد 1402 15:08
تعداد دیدگاه: 0
معاون مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی کشور عنوان کرد:

معاون اداره‌ کل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تشکیل میز تخصصی سفال و سرامیک استان اصفهان خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، روز گذشته اولین نشست میز تخصصی سفال و سرامیک استان اصفهان با حضور معاون اداره‌کل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی کشور، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان، فعالان، هنرمندان و تشکل‌های فعال در حوزه سفال و سرامیک در خانه تاریخی دهدشتی اصفهان با محوریت موضوعات مربوط به مشکلات حوزه آموزش، تولید و صادرات سفال و سرامیک برگزار شد.

در این نشست محمدحسین دهقانی معاون اداره‌کل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی کشور گفت: جامعه سفال و سرامیک استان اصفهان باسابقه تاریخی درخشان می‌تواند زمینه رفع موانع و مشکلات این حوزه در تعامل با بخش‌های خصوصی دیگر و همچنین ارتباط مؤثر با معاونت صنایع‌دستی استان اصفهان و کشور را فراهم نماید.

معاون اداره‌کل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی کشور ادامه داد: مسئولیت معاونت صنایع‌دستی درراه توسعه، ترویج، رفع مشکلات و ایجاد بستر مناسب در این حوزه بسیار سنگین است و ما به‌عنوان خدمتگزار جامعه صنایع‌دستی کشور موظف به انجام کارهای مفید و مؤثر در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی به‌ویژه رشته سفال و سرامیک هستیم.

دهقانی افزود: اما از طرفی جامعه سفالگران و هنرمندان این رشته ارزشمند با پیشینه تاریخی پرافتخار نیز باید بکوشند تا با تشکیل یک سمن قوی و متخصص، اهداف و برنامه‌های مفید و قابل‌توجهی را ترسیم کرده و در کنار بخش دولتی و با کمک مسئولان حوزه‌های مرتبط بیش‌ازپیش به رونق و پیشرفت در عرصه سفال و سرامیک دست یابند.

همچنین نوراله عبدالهی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌منظور ارائه خدمات و تدوین برنامه‌های مختلف هنری، فرهنگی و نمایشگاهی تلاش می‌نماید تا هرکدام از گروه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی خصوصاً حوزه سفال و سرامیک، باهم افزایی و همدلی و تشکیل گروه‌های همسو و هدفمند در قالب یک تشکل ثبت‌شده در وزارتخانه متبوع و همچنین به‌منظور ادامه این روند درزمینهٔ رفع این موانع و مشکلات حرکت نماید./انتهای پیام

میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان

نوشتن دیدگاه