پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24084
منتشر شده در چهارشنبه, 10 خرداد 1402 14:20
تعداد دیدگاه: 0
در هفدمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید شد؛

دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی درراستای اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا و تغذیه که در هفدمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به تصویب رسید، اجرای برنامه نان کامل را ذیل برنامه بهبود کیفیت و سلامت نان در دستور کار قرارداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، اسماعیل مطلق، رییس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی در جلسه قرارگاه نان کامل در فرمانداری استان قم، بر اهمیت همکاری همه دستگاههای ذیربط برای ارتقای سلامت مردم و بهبود وضعیت امنیت غذایی در کشور، تاکید کرد و افزود: نان غذای اصلی مردم کشور است، بنابراین کیفیت آن اهمیت زیادی دارد.

زهرا عبداللهی، مدیر گروه امنیت غذا و تغذیه در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نیز در این جلسه، نان کامل که از سبوس بیشتری برخوردار است را در پیشگیری از دیابت، سرطان کولون، پیشگیری از چاقی و اختلالات دستگاه گوارش و سوء هاضمه موثر دانست و اجرای برنامه نان کامل را یکی از اولویت های بهبود کیفیت و سلامت نان عنوان کردند.

در راستای استقرار سند ملی امنیت غذا و تغذیه و دستور رییس جمهور، دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی توسعه برنامه نان کامل را در دستورکار دبیرخانه های ساغ دانشگاههای علوم پزشکی کشور قرارداده است. تشویق مردم به مصرف نان کامل مستلزم فرهنگسازی و اطلاع رسانی است که باید با همکاری صدا و سیما و وزارت آموزش و پرورش و سایر بخش های ذیربط انجام شود.

گفتنی است، استان قم، اولین استان پیشگام است که با حمایت دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و پیگیری دبیرخانه ساغ استان، حمایت کامل فرماندار و ادراه کل غله استان و همکاری کارخانجات آرد استان، تولید و توزیع آرد کامل به نانوایی ها را در دستور کار قرار داده است که مورد استقبال مردم از نان کامل با سبوس بیشتر قرار گرفته است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه