چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2402
منتشر شده در یکشنبه, 24 آبان 1394 11:56
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی شوریا شهر اصفهان:

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق لایحه به تصویب رسیده از سوی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، در کنسرت‌های موسیقی غیرسنتی و ملی به شهردار اختیار داده شد تا 60 درصد از پرداخت عوارض به شهرداری معاف شوند. ندا واشیانی‌پور صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن اشاره به هفته کتاب و...

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق لایحه به تصویب رسیده از سوی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، در کنسرت‌های موسیقی غیرسنتی و ملی به شهردار اختیار داده شد تا 60 درصد از پرداخت عوارض به شهرداری معاف شوند.
ندا واشیانی‌پور صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: با توجه به فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی و اهمیت موضوع مطالعه و فرهنگ‌سازی در این رابطه برنامه‌های متنوعی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مراسم اختتامیه جشنواره تولید کتاب‌های صوتی و همایش تجلیل از کتاب‌داران شهر اصفهان و همچنین اختتامیه چند صفحه سلامتی، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و ... از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روز کتاب و کتاب‌خوانی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: طبق لایحه به تصویب رسیده از سوی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، در کنسرت‌های موسیقی غیرسنتی و ملی به شهردار اختیار داده شد تا 60 درصد از پرداخت عوارض به شهرداری معاف شوند.

وی در ادامه با اشاره به لایحه تصویب شده در شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارداشت: از جمله لوایحی که به تصویب اعضای شورای شهر رسید، پیشنهاد اهدای مبالغی بابت عوارض بلیط‌‌های ورودی کنسرت‌های مختلف شهر اصفهان بود.

واشیانی‌پور تصریح کرد: لایحه مذکور در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه کمیسیون مبنی بر این شد که کنسرت‌های موسیقی اصیل و سنتی تا صد در صد از پرداخت عوارض معاف شدند.

وی در ادامه از برگزار شدن آیین رونمایی در جلسه علنی شورای شهر از تمبر یادبود 25 آبان، روز حماسه و دلاوری‌های مردم اصفهان خبر داد و عنوان داشت: حماسه 25 آبان برگ زرین دیگری در تاریخ ایران است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه هر هفته شاهد افتتاح پروژه‌های جدیدی در شهر اصفهان هستیم، بیان کرد: این هفته دو خیابان گلزار و مینو در منطقه 12 توسط اعضای شورای شهر و شهرداری افتتاح شد.

وی در ادامه اذعان داشت: امیدواریم افتتاح این پروژه‌ها رفاه و آرامش بیشتری را برای همشهریان به ارمغان آورد.

واشیانی‌پور به اولین لایحه مصوب شده در جلسه علنی شورای شهر اشاره کرد و گفت: لایحه پیشنهاد اهدای مبلغ 2 میلیارد ریال برای مساعدت در ساخت و تجهیز اسکان سرای همراه بیماران به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) مصوب شد.

وی یادآور شد: لایحه دو فوریتی در خصوص اینکه منطقه 7 شهرداری در نظر داشت با توجه به ردیف مصوب بودجه سال جاری و تسریع در روند احداث پروژه روگذر میدان 25 آبان، ساماندهی ورودی خیابان شهرک ولی عصر و زیرسازی و آسفالت معابر منطقه مبلغ 30 میلیارد تسهیلات بانکی با بازپرداخت 36 ماه و کارمزد 24 درصد از بانک شهر اخذ کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: به استناد بند 13 ماده 71 قانون شوراها مراتب با قید دو فوریت مطرح و با اکثریت آرا مصوب شد.

وی به سفر اعضای کمیسیون شهرسازی، معماری شورای شهر به شهر مشهد مقدس اشاره کرد و اظهار کرد: این گروه با هدف مشاهده پروژه‌های عمرانی، معماری و شهرسازی شهر مشهد و انتقال الگوهای خود این شهر به اصفهان سفر کردند.

واشیانی‌پور با بیان اینکه چند دستور جلسه برای کمیسیون تلفیق تعریف شده است، ادامه داد: بررسی پیشنهاد کمیسیون بهداشت مبنی بر طرح موضوع پدافند غیرعامل از جمله این موضوعات بود.

وی بیان داشت: پیشنهاد تغییرات اصلاحیه بخشی از اعتبارات عمرانی نقد و غیر نقد برای مناطق 2 و 15 و ستاد مرکزی شهرداری و افزایش برخی درآمدهای مندرج در بودجه مصوب سال 94 که فردا اقدام به دریافت دیدگاه اعضای کمیسیون‌های مختلف خواهیم کرد.

 

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه