شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23982
منتشر شده در یکشنبه, 24 ارديبهشت 1402 11:05
تعداد دیدگاه: 0
بازنشستگان شهرداری اصفهان چگونه ارج نهاده شدند؟

گلایه های پیشکسوتان شهرداری از بی توجهی مدیران شهر و اعضای شورا به بیش از 30 سال خدمات آنان در حالی حاشیه ساز شد که مدیران شهری همواره در شعارهایشان پیشکسوتان را انباشته های دانش و تجربه مدیریت شهری خطاب کرده اند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، صبح روز گذشته در تالار هشت بهشت (باشگاه شماره 2 شهرداری اصفهان، خیابان لاله) ویژه برنامه ای با عنوان «رسم پیشکسوتی» به پاس 30سال خدمت حدود 200 نفر از کارکنان شهرداری که در دهه 70 در شهرداری به کار گیری شده بودند برپا شد، دهه ای که شاهد بیشترین خدمات فرهنگی و عمرانی و آبادانی در شهر اصفهان بودیم.

هر بازنشسته صرفا با یک نفر همراه!، اجازه حضور داشت، اما سالن ظرفیت این جمعیت را نداشت و کارکنان خدماتی در پذیرایی به مشقت افتادند، و مدعوین در مقابل همسر یا فرزندشان خجالت زده!

چندنفری از کارکنان مجال صحبت پیدا کردند، اولی گفت بابت چند ماه اضافه حضور در شهرداری 25میلیون از پاداشش کسر شده! و دومی به کنایه گفت:«از شهردار و معاونین و اعضای محترم شورای شهر که در این جلسه حضور داشتند و 30 سال خدمت ما را پاس داشتند،‌ تشکر و سپاس داریم!»

سایرین هم از نگرانی هایشان در خصوص دوران پسا بازنشستگی گفتند!

در واقع هیچ کدام از مقامات رده اول که هیچ، رده دوم و سوم شهرداری قدم نرنجانده بودند !

فقط‌ مدیر امور اداری آن هم دقایقی در سالن ورودی چرخی زد و شاید به خاطر مواجه نشدن با نقدهای منصفانه این زحمت کشان، شاید هم برای حضور در جلسه بعدی، محل را ترک کرد.

مجری برنامه هم اعلام کرد "جناب شهردار محترم در مسیر هستند" که بعدا مشخص شد برنامه ای پیش بینی نشده برایشان پیش آمده و امکان حضور در این مراسم را نداشته اند.

بیشتر ساعت جلسه نیز مباحث خشک روان شناسی بود که مباحث خوبی بود اما از حوصله این جلسه خارج و همهمه برپا شده بود.

استندآپ کمدین نیز برنامه هایی اجرا کرد و بعد هم در مقام مسئول با پیژامه ای که به فراخور برنامه ای که اجرا می کرد به تن داشت، از حضور بازنشستگان تشکر کرد!

شاید کاری را که شهردار یا یکی از معاونان وی باید انجام می داد، استندآپ کمدینی انجام داد که در آن لحظه به ذهنش رسیده بود 30 سال خدمت و تلاش صادقانه در نهادی مانند شهرداری چه مشقت و سختی هایی به دنبال داشته است.

علاوه بر این مهمترین صحبت کارگران بازنشسته، مشخص نشدن وضعیت بیمه تکمیلی بود که امری حیاتی برای این عزیزان به نظر می رسد، اما متاسفانه کسی نبود که آن را بشنود و شاید همان استند آپ کمدین قرار بود آن را به گوش مسئولان شهری برساند.

حالا بازنشستگان شهرداری که از آن ها به عنوان اندوخته های دانشی و تجربی شهری یاد می کنند، معتقد هستند که می شد برنامه ای مفرح در یکی از سالن های شهر برگزار کرد و با برنامه ریزی بهتر روزی به یادماندنی را در ذهن خانواده های آنان رقم زد، اما چه موانعی بر سر این کار بوده است، والله اعلم!

و اینگونه "رسم پیشکسوتی» در این فصل از شهرداری پاس داشته شد، برای کسانی که یک عمر، توان و انرژی،‌ نشاط و جوانیشان را تقدیم عمران و آبادانی شهر کرده بودند و از فردا با انبوهی از مشکلات به دنبال پیدا کردن شغل دیگر برای گذران زندگی هستند.
آیا واقعا شهرداری اصفهان در برگزاری چنین برنامه هایی ناتوان است؟ که کارنامه این نهاد خدماتی نشان داده این چنین نیست، البته اگر میل و رغبت و انگیزه یا حتی رقابت بین واحدهای شهری وود داشته باشد.

به راستی زمانی قرار بود جایگزین عبارت «بازنشستگی» واژه هایی چون «خردمندی»، «فرهمندی»، «رهنمونی»، «فرهیختگی»، «کارآمایی»، «پویندگی»، «سبکدوشی» و... جایگزین شود تا حس خوبی به فردی که عمر و جوانی خود را در این مسیر گذاشته تداعی شود، اما با این قبیل برخوردها چه باقی می ماند!؟

بی شک مسیر دیروز راهی است که امروز همه باید بپیمایند، دیر و زود دارد و سوخت و سوز ندارد، آنچنان باشیم که دوست داریم با ما رفتار شود.

بس بگردید و بگردد روزگـار
دل به دنیـا نبنـدد هوشیـــار
ای که دستت می رسد کاری بکن
پیش از اینکه از تو نیاید هیچ کـار
(سعدی)

دیدگاه‌ها  
  0
سلام
ممنون از اطلاع رسانی شما
جالب اینجاست که بنده و چند نفری از همکاران هم ردیف دهه ی هفتادی هیچ اطلاعی از این جلسه نداشتیم و به چه صورت دعوت شده اند خدا میداند.
از دهه ی شصتیا بپرسید که شهردار وقت آقای ملک مدنی کارگران خدماتی را با چه احترامی و کجا دعوت کرده بود.) هتل عباسی(
اون احترام و بالا بردن پرسنل و وجهه ی شهرداری کجا و این....
نوشتن دیدگاه