جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23726
منتشر شده در دوشنبه, 07 فروردين 1402 18:12
تعداد دیدگاه: 0

روز یکشنبه گذشته به رسم هر ساله، شهردار و اعضای شورای شهر در یکی از مراکز شهرداری جمع شدند تا دید و بازدید نوروزی به جا بیاورند، اما بر خلاف بارهای قبل، سردی روابط در این مراسم آنقدر چشمگیر بود که کتمان آن حتی در شهداریزه ترین رسانه های اصفهان نیز غیرممکن نمود.


 پایگاه خبری تحلیلی همراز/رضا صالحی پژوه: در این مراسم جای خالی برخی اعضای شورای شهر را که تعدادشان کم هم نبود، علامت سئوال بزرگی پر می کرد و مخاطب در هیاهوی یک دید و بازدید نوروزی پشت پرده این غیبت های معنا دار را جستجو می کرد.

اعضایی که طی چند ماه گذشته بیشترین نطق های انتقادی و تذکر های پی در پی را در صحن شورای شهر داشتند، حالا با نیامدنشان در این برنامه نمادین، باردیگر پیامی معنا دار و سراسر انتقاد را مخابره کردند، به گونه ای که شهرداریزه ترین رسانه های شهری نیز توان وارونه جلوه دادن آن را نداشتند.

دید و بازدید نوروزی 3

 

چرا که غایبان دید و بازدید نوروزی شهردار و اعضای شورای شهر که صحنه گردان اصلی آن دو پدربزرگ معروف شهر بودند، حاضران در مراسم دید و بازدید نوروزی استاندار اصفهان بودند که شاید هم مخصوصا به گونه ای مقابل لنز دوربین عکاسان قرار گرفتند که این حضور و آن غیبتشان در تاریخ این شهر ثبت و ضبط گردد.

اما در این مراسم نه تنها غیبت برخی از اعضای شورای شهر سئوال برانگیز شد که روابط سرد برخی از کارکنان شهرداری که در مراسم حاضر بودند نیز غیر قابل کتمان بود.

دید و بازدید نوروزی 2

 

نگاه های سنگین مدیران شهری به یکدیگر در سالن جوی سنگین ایجاد کرده بود که سخن سخنرانان و تلاش مجری برنامه هم نتوانست این فضای سنگین را به یک فضای دید و بازدید نوروزی تبدیل کند.

مجموع این اتفاقات و برخی اخبار تائید نشده که از کاخ سفید اصفهان به بیرون درز می کند، موید این است که اختلاف برخی اعضای شورا در خصوص شیوه مدیریت شهر، چینش برخی مدیران شهری و رخدادهایی همچون توسعه فامیل بازی، چشم پوشی روی برخی اتفاقات، و از همه مهمتر اختلاف سلیقه در انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر اصفهان به بالاترین حد خود رسیده و قابل پیش بینی است که از سال سوم مدیریت شهری، شهروندان شاهد تغییرات عمده ای در این زمینه از هیئت رئیسه شورای شهر گرفته تا بدنه مدیریتی شهرداری باشند.

دید وبازدید نوروزی

 

از سویی اگر تغییرات پیش رو نیز بخواهد در راستای نیل به اهداف برخی از اعضای شورای شهر باشد که طی این دوسال از مواهب کمتری برخوردار بوده اند، باید به یکباره به شکست بلامنازع اعضای لیست وابسته به مجمع اصولگرایان اصفهان اعتراف کرد و همانطور که اصلاح طلب های اصفهانی با ترفند "تَکرارمی کنم" راهی پارلمان شهری شدند و کارنامه موفقی از خود برجا نگذاشتند، این بار هم باید گفت اصفهانی ها برای رسیدن به روزهای خوش اصفهان داری توسط شهردارانی با نگاه شهریاری چراغ دست گرفته و به دنبال آن هایی که روزگاری خودشان خط بطلان بر کارنامه کاریشان کشیدند ، می افتند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه