سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23708
منتشر شده در شنبه, 27 اسفند 1401 14:22
تعداد دیدگاه: 0
وزیر آموزش‌ و پرورش:

وزیر آموزش‌وپرورش در آيين انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۵۰ مدرسه بنیاد نصر در استان البرز گفت: رشد سه برابری فضای آموزشی کشور حاصل همت خیرین مدرسه‌ساز و دولت است و از سال ۵۷ تاکنون سرانه فضای آموزشی کشور بیش از ۳ برابر افزایش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، یوسف نوری در آیین آغاز ساخت ۵۰ مدرسه ت بنیاد نصر در استان البرز که در هنرستان حضرت زینب (س) کمال شهر کرج برگزار شد، گفت: سرانه فضای آموزشی کشور در سال ۵۷ کمتر از ۱.۵ مترمربع بود، اما به برکت انقلاب اسلامی این سرانه با افزایش بیش از سه برابری به ۵.۲ مترمربع رسید که باید تلاش کنیم تا به سقف هشت مترمربع و بیشتر برسد.

وی تصریح کرد: امروز به برکت تلاش معلمان و دانش‌آموزان، در پنج المپیاد مهم دانش‌آموزی در جهان، در رتبه چهارم جهان قرار داریم که اين كار با هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری تحقق يافته است و به قله‌های رفیع علمی دست‌یافته‌ایم.

نوری یادآور شد: محرومیت محدودیت نیست و باید تلاش کنیم تا خودمان را محدود نکرده و با کمترین امکانات، بیشترین دستاوردها را کسب کنیم.

وی ادامه داد: استان البرز به دلیل مهاجرت‌های صورت گرفته، از تراکم جمعیتی بالایی در حوزه دانش آموزي برخوردار است، نظام و آموزش‌وپرورش تلاش دارد تا بخش مهمی از نیازهای این استان را برآورده کند.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: دانش آموزان، آینده‌سازان گام دوم انقلاب اسلامی هستند و لازم است تا با فعال کردن کانون‌های فرهنگی تربیتی و پرورشی نیروهای توانمند و متعهد برای توسعه و آبادانی کشور تربیت شوند.

وی تأکيد کرد: جامعه خیرین مدرسه‌ساز به‌عنوان یک نماینده دلسوز پیشران در امر مدرسه‌سازی و مردمی سازی هستند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه