کد خبر: 23703
منتشر شده در شنبه, 27 اسفند 1401 10:12
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان:

شهردار اصفهان با بیان اینکه از دو شب گذشته ۸۸۰۰ از میهمانان نوروزی در اصفهان اسکان داده شدند، گفت: آمادگی اسکان ۱۲۸ هزار نفر در هر شب را در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، خوابگاه‌های دانشجویی، مدارس، منازل استیجاری و باغ فدک داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی قاسم‌زاده در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با بیان اینکه همه شهرداری از چند ماه گذشته بسیج شدند تا شهر برای همشهریان و میهمانان نوروزی آماده شود، اظهار کرد: از دو شب گذشته ۸۸۰۰ نفر از میهمانان نوروزی که به اصفهان سفر کردند، اسکان داده شدند.

وی افزود: اسکان مسافران نوروزی بیشتر در هتل‌ها، میهمان‌پذیرها و مدارس آموزش و پرورش بوده است، اما هنوز در باغ فدک اسکان نداشته‌ایم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۱۵ کمیته برای میزبانی از مسافران نوروزی در ستاد خدمات سفر شهر فعال شده است، تصریح کرد: امیدواریم میزبان خوبی برای میهمانانی که اصفهان را مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند، باشیم.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس، آتش‌نشانی کنار هم قرار گرفتند تا صفت «مهمان‌نوازی» اصفهان را به منصه ظهور برسانیم، گفت: به‌منظور ایجاد طراوت بهاری در اصفهان شش میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته شده است.

قاسم‌زاده تصریح کرد: همچنین از دو ماه پیش جوان‌سازی درختان در شهر آغاز شد، در این راستا امسال شهر ما از نظر درختانی که جوان‌سازی شدند، سیمای جدیدی دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه به منظور خدمات‌رسانی بیشتر به میهمانان نوروزی نرم‌افزار «اصفهان من» از امروز راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: در این راستا، مسافران در بدو ورود به شهر و حتی پیش از سفر با نصب این نرم‌افزار می‌توانند راحت‌تر در اصفهان اقامت و از خدمات شهر ما استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه ستاد در نوروز برای پذیرایی از میهمانان اسکان آن‌ها است که در این راستا پیش‌بینی‌های خوبی نیز انجام شده است، افزود: بر این اساس آمادگی اسکان ۱۲۸ هزار نفر در هر شب را در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، خوابگاه‌های دانشجویی، مدارس، منازل استیجاری و باغ فدک داریم.

قاسم‌زاده با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات ترافیکی در هسته مرکزی شهر ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از ترافیک سنگین پارکینگ‌هایی که در اجاره دستگاه‌ها بود، به ظرفیت موجود اضافه کردیم که اختیار مردم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ساعت ارائه خدمت مترو و ناوگان اتوبوسرانی را به دلیل تقارن نوروز با ماه رمضان افزایش داده‌ایم که بر این اساس مترو تا ساعت ۲۲ و اتوبوس‌ها تا ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به میهمانان و همشهریان خدمت‌رسانی می‌کنند.

قاسم زاده از فعال شدن ۱۴ اتوبوس گردشگری در شهر خبر داد و گفت: ۱۰ اتوبوس از این تعداد در میدان امام حسین (ره) و چهار اتوبوس در باغ فدک مستقر شده است و میهمانان علاقه‌مند به بازدید از اماکن تاریخی به صورت محوری، می‌توانند از این اتوبوس‌های گردشگری استفاده کنند.

وی اظهار کرد: تمام مقدمات برای سال جدید که با بهار طبیعت و معنویت شروع می‌شود، انجام شده است و امیدوارم مهمانانی که به این شهر می‌آیند، احساس امنیت و راحتی داشته باشند، ما هم آماده خدمت رسانی به آنها در هر شرایطی هستیم./انتهای پیام