کد خبر: 23692
منتشر شده در پنج شنبه, 25 اسفند 1401 12:22
تعداد دیدگاه: 0

عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راه‌اندازی آزمایشیِ سامانه جامع کانون‌های آگهی و تبلیغاتی به‌عنوان ارایه خدمتی جدید به کانون‌های آگهی و تبلیغات کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، عباس محمدیان، مدیر کل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از اصلی‌ترین راه‌های رسیدگی به مشکلات و رفع چالش‌های خدمت رسانی شایسته به مردم را بررسی چالش‌ها و شناسایی راه‌حل‌های هوشمندانه و شفافیت در بخش‌های مختلف دولت از طریق یکپارچه سازی خدمات دانست و ضمن تاکید بر تسریع دولت الکترونیک و تحول در عرصه تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: سامانه جامع کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، ذیل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی راه‌اندازی شده است و قرار است پس از طی مراحل آزمایشی با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کند.
او در همین رابطه افزود: با توجه به جامع بودن این سامانه، همه کانون‌های تبلیغاتی می‌توانند همه درخواست‌های خود را اعم از دریافت مجوز محتوای تبلیغاتی و دیگر امور مربوط به تغییر نام کانون تبلیغاتی، رسته، مدیر مسئول، نشانی و دیگر تقاضاهای خود را از طریق سامانه پیگیری کنند.
محمدیان در ادامه گفت: از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم صدور الکترونیک همه مجوزهای دولتی است و در همین راستا دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، سامانه ویژه «کانون‌های آگهی و تبلیغاتی» را با کارکرد ارائه مجوز برای بخش‌های مختلف مطبوعات و تبلیغات راه‌اندازی کرده است.
به گفته مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی، سرعت، دقت و نظارت جامع و کامل توسط ستاد مرکزی بر عملکرد استان‌ها از اهداف اصلی ایجاد این سامانه است. بر همین مبنا تمام متقاضیان تاسیس کانون تبلیغاتی لازم است به سامانه جامع کانون‌های آگهی و تبلیغات به نشانی الکترونیکی e-tablighat.farhang.gov.ir مراجعه و تقاضای خود را ثبت کنند. همچنین کانون‌های تبلیغاتی فعلی نیز ملزم هستند در این سامانه ثبت‌نام کرده و پروانه جدید بگیرند.
بنابر اظهارات محمدیان، از این به بعد پروانه¬ها به صورت دائمی صادر می‌شود و دیگر نیاز به تمدید سالانه مجوز کانونهای تبلیغاتی نیست. چنانچه هر کانون آگهی و تبلیغاتی فعالیت نداشته و یا مدارک خود را در این سامانه بارگذاری نکرده باشد، پروانه صادره خود به خود باطل می‌گردد.
مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی در پایان افزود: سامانه مذکور به صورت گسترده در سراسر کشور در دسترس است و درخواست‌ها ابتدا در شهرستان بررسی و پس از آن به تایید کارشناسان استانی رسیده و در نهایت پس از تایید ستاد مرکزی، به مراکز استانی ارجاع و پرونده مربوطه صادر می‌شود. همین فرایند برای اکران تبلیغات محیطی در سطح استانی و ملی نیز تعریف شده است. ابتدا طرح‌های تبلیغاتی بارگذاری شده در سامانه در شهرستان و استان تایید و بعد مجوز نصب تبلیغات محیطی به صورت الکترونیک صادر می‌شود./انتهای پیام