کد خبر: 23690
منتشر شده در پنج شنبه, 25 اسفند 1401 11:51
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه دار بودن بارش ها تا روز شنبه و ورود سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه به کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور به تشریح وضعیت آب و هوای امروز پنجشنبه ۲۵اسفند پرداخت و اظهار کرد: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، نواحی سواحل دریای خزر، مازندران، گیلان، گلستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، زنجان، البرز، تهران، قزوین، مرکزی، سمنان ، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران گاهی به شکل رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا در استان های ساحلی خزر، خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی، مناطق شرقی و ارتفاعات سمنان، بخش هایی از آذربایجان های شرقی، غربی ، اردبیل، قزوین ، شمال سیستان و بلوچستان ، البرز و تهران بارش ها ادامه خواهد داشت.

گودرزی تصریح کرد: روز شنبه نیز بارش های پراکنده در استان های گلستان ، خراسان های شمالی ، رضوی و جنوب و شمال استان سیستان بلوچستان ادامه دار خواهد بود و پس از آن این سامانه بارشی کشور را ترک خواهد کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه هفته آتی خبر داد و گفت: این سامانه بارشی ابتدا استان های غرب و شمال غرب کشور را دربرخواهد گرفت و سپس از روزهای بعد در دامنه های زاگرس و البرز مرکزی جنوب غرب، غرب سواحل خزر و مرکز کشور ادامه خواهد داشت که این بارش ها در مناطق مرتفع به صورت کولاک برف خواهد بود.

به گفته گودرزی باتوجه به شدت بارش های امروز، در استان های آذربایجان شرقی و غربی ، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان شاهد آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه ها و مسیل ها خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را بارانی ، گاهی همراه با افزایش وزش باد و احتمال بارش پراکنده تگرگ در برخی مناطق پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دما ۱۸درجه بالای صفر خواهد شد و کمینه دما به ۱۳درجه بالای صفر رسید./انتهای پیام