جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23660
منتشر شده در دوشنبه, 22 اسفند 1401 13:23
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اعلام کرد؛

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پیش‌بینی برپایی ۱۵ ایستگاه امنیت و سلامت در جاده‌های استان اصفهان خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا ایزدی با اعلام این مطلب گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در هنگام سفر گردشگران، فراهم کردن شرایطی است تا از آن طریق حوادث جاده‌ای به حداقل برسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه استان اصفهان در مرکز ایران واقع‌شده و از یک‌سو مقصد سفر است و از سوی دیگر بخشی از محورهای مواصلاتی تمامی نقاط کشور از این استان می‌گذرد، بسیاری از گردشگرانی که به سایر نقاط کشور سفر می‌کنند از جاده‌های این استان عبور می‌کنند.

او افزود: پهناور بودن استان اصفهان یک‌سو و حجم سنگین تردد گردشگران باعث شده تا ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان با هماهنگی کمیته‌های گردشگری و امور روستایی مستقر در اداره‌کل امور روستایی استان و کمیته بحران مستقر در اداره‌کل بحران استانداری اصفهان، برنامه‌ریزی‌های لازم را در خصوص راه‌اندازی ۱۵ ایستگاه امنیت و سلامت جاده‌ای در محورهای حساس ارتباطی استان برپا نمایند.

ایزدی تصریح کرد: تجارب کمیته امنیت و انتظامی ستاد اجرایی خدمات سفر استان حاکی است که به دلیل خستگی مفرط رانندگان در بسیاری از تصادفات در ۳۰ کیلومتری پیش از ورود به شهرهای گردشگر پذیر رخ می‌دهد، لذا با همکاری این دو نهاد و به‌ویژه فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌ها و دهیاری‌های استان، مقرر شد تا با جانمائی مناسب این ایستگاه‌ها در محورهای حساس جاده‌ای استان برپاشده تا گردشگرانی که با خودرو شخصی اقدام به سفر می‌کنند در این ایستگاه‌ها توقف نمایند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان تأکید کرد: تلاش داریم تا در این ایستگاه‌ها با استقرار اورژانس، امداد جاده‌ای، حمل‌ونقل پایانه‌ها، هنرمندان صنایع‌دستی، اداره بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مواردی از این‌ دست، محیط سالم و شادابی را برای گردشگران به‌منظور استراحتی کوتاه در محورهای جاده‌ای فراهم‌ سازیم تا از این طریق حوادث جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان در ایام نوروز ۱۴۰۲ به حداقل برسد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه