جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23652
منتشر شده در یکشنبه, 21 اسفند 1401 12:05
تعداد دیدگاه: 0
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد؛

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از برگزاری اولین دوره جشنواره صنایع‌دستی خلاق ویژه هنرستان‌های این استان در راستای اهداف سند تحول بنیادین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید احمدرضا بنی لوحی معاون آموزش متوسطه این اداره کل در خصوص اولین دوره جشنواره صنایع‌دستی خلاق ویژه هنرستان‌های استان اظهار داشت: آموزش و پرورش اصفهان در راستای حفظ و نگاهداشت میراث گران‌بهای صنایع‌دستی و انتقال آن به نسل‌های آینده کشور در اصفهان به‌عنوان شهر جهانی و خلاق صنایع‌دستی، برنامه‌ریزی‌های آموزشی گسترده‌ای را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: در راستای هدف‌های کلان ۱، ۳ و ۷ و راهکار ۱۸/۵ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اولین دوره جشنواره صنایع‌دستی خلاق ویژه هنرستان‌های استان اصفهان توسط اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان اصفهان با مشارکت شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

بنی لوحی گفت: این جشنواره در دو مرحله هنرستانی و استانی برگزار خواهد شد و کلیه هنرآموزان، هنرجویان و هنرآموختگان هنرستان‌های استان، بدون درنظرگرفتن رشته تدریس و تحصیل خود در دو سطح هنرآموزی و هنرجویی و در قالب ۱۲ زمینه با خلق آثار خود به رقابت خواهند پرداخت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: ثبت‌نام این جشنواره تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ در کلیه هنرستان‌های استان انجام شده و این جشنواره در تیرماه ۱۴۰۲ با معرفی و نمایش آثار برگزیده در رشته‌های قلم‌زنی، میناکاری، تذهیب و تشعیر، دوخت سنتی، معرق‌کاری، هنر فرش، طلا و جواهرسازی، چاپ باتیک، مشبک‌کاری، دوخت‌های تزئینی، نگارگری، سفال و لعاب به کار خود خاتمه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به آثار برگزیده در این جشنواره علاوه بر اهدای جوایز نفیس و ثبت در جشن ستارگان، تسهیلات کارآفرینی ویژه توسط سازمان شهرداری اصفهان اعطا می‌شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه