چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23633
منتشر شده در پنج شنبه, 18 اسفند 1401 13:37
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خبر داد؛

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: به‌تازگی مرکز غربالگری و ساماندهی کودکان کار و متکدی زیر ۱۸ سال، به همت شهرداری این کلان‌شهر با هزینه‌ای حدود دو میلیارد تومان افتتاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، روح‌ الله ابوطالبی با اشاره به راه‌اندازی مرکز غربالگری و ساماندهی کودکان خیابانی در اصفهان اظهار کرد: این مرکز مراقبتی و حمایتی کودکان کار و خیابانی به همت شهرداری و همکاری فرمانداری و سازمان بهزیستی استان اصفهان با هزینه‌ای حدود دو میلیارد تومان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این مرکز غربالگری کودکان خیابانی برای نخستین‌بار در استان اصفهان راه‌اندازی شده است، افزود: در این مرکز کودکان کار و خیابانی که به‌دلیل مشکلات اقتصادی و رفع مسائل معیشتی پا به خیابان می‌گذارند، غربالگری و ساماندهی می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به باندهایی که از کودکان کار استفاده‌های ابزاری می‌کنند، تصریح کرد: در مرکز غربالگری کودکان خیابانی، کودکان متکدی و خیابانی شامل پسران و دختران (زیر ۱۸ سال) زیر نظر اداره کل بهزیستی این استان ساماندهی و هدایت می‌شوند.

ابوطالبی فقر خانوادگی، افزایش جمعیت، بی‌سوادی والدین، مهاجرت از روستاها به شهر، مهاجرت از کشورهای همسایه، اعتیاد والدین و کودک‌آزاری را از جمله عوامل تکدی‌گری و کار کردن کودکان در خیابان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مرکز غربالگری کودکان خیابانی اصفهان با هدف جمع‌آوری و هدایت این کودکان از سطح شهر راه‌اندازی شده است./انتهای پیام

عکس تزیینی است

نوشتن دیدگاه