پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23563
منتشر شده در دوشنبه, 08 اسفند 1401 11:48
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش نسبی دما در بلندی‌ها و دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی نسبت به وقوع بهمن در این مناطق هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در مناطقی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل، بارش پراکنده پیش‌بینی شده است و طی دو روز آینده بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با آسمانی صاف دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: پنجشنبه استان‌های ساحلی خزر، زاگرس مرکزی، بخش‌های شمالی آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل، بارش باران دارند. جمعه علاوه بر این مناطق، گستره بارش‌ها به مناطقی از شمال‌شرق و شرق کشور کشیده می‌شود و روز شنبه بخش‌هایی از سواحل غربی دریای‌خزر، شمال شرق و جنوب غرب این شرایط را دارند.

رفیعی ادامه داد: فردا وزش باد شدید در دامنه جنوبی البرز، شمال‌شرق، شمال‌غرب، جنوب شرق و مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک است. همچنین سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش نسبی دما همراه با سرعت وزش باد برای ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی پیش‌بینی شده است که این شرایط احتمال وقوع بهمن را به همراه دارد.

وی توضیح داد: طی دو روز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل روند افزایش دما ادامه دارد. با توجه به آغاز بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل برای روزهای پنجشنبه و جمعه، دما بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آب‌های جنوبی کشور؛ خلیج‌فارس، دریای عمان و تنگه‌هرمز، مواج است و روزهای سه‌شنبه و جمعه نیز دریای‌خزر مواج است.

رفیعی نسبت به افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحل و دور از ساحل هشدار داد و گفت: استان‌های بوشهر و هرمزگان از امروز تا چهارشنبه هشدار سطح زرد دارند که در مناطق دور از ساحل این دو استان افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر می‌رسد. بنابراین باید صیادان و فعالان دریایی به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد است. بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۷ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است و کمینه دما به ۸ درجه بالای صفر رسید./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه